Hoj för två?

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Om jag skulle sälja pärlan å köpa nåt annat,va skulle jag välja:confused:Tjejen vill ju gärna åka med och Prillan är tyvärr skitjobbig att skjutsa på,hon tycker att det är jobbigt att va bakpå med,R1orna jag har haft innan har gått betydligt bättre att åka två på...Så min fråga,om jag nu skulle sälja hojjen och välja nåt annat,vad ska man ta?Ingen glidare är det snack om här utan nåt med lite mos som man kan ha kul med själv också:tummenupp B-king exempelvis,går en sån att åka bra två på?

Last edited:
Pris?

Tycker personligen att en K1300R är det råaste man kan köpa för 2 personer..

BMW_K1300R_RHS_Large3_800p.jpg

Busa, ZZR? Mycket mos, perfekta att skjutsa på samt duger gott för banåka.

B-King kan nog bli lite problem med, sålde av min gsx 1100 es till en herre som fått ultimatum från tanten att skaffa något som gick o sitta bakpå. Är ganska hårt betyg för den passagerarplatsen.

Busa e ju nämnt, blackbird, fjr 1300, är bra med muskler i dem, men ok plats där bak också.

Inte så att hon kan tänka sig att skaffa eget kort ?

B-King kan nog bli lite problem med, sålde av min gsx 1100 es till en herre som fått ultimatum från tanten att skaffa något som gick o sitta bakpå. Är ganska hårt betyg för den passagerarplatsen.

Busa e ju nämnt, blackbird, fjr 1300, är bra med muskler i dem, men ok plats där bak också.

Inte så att hon kan tänka sig att skaffa eget kort ?
Jo det har varit tal om det,ett lämp sen kan man ju övningsköra ett par säsonger:) En busa tror jag hade vart perfekt

Testa en Mille 98-03. Frugan satt som en smäck på den när jag hade en sån. Hon är iofs bara 158 lång men hon tyckte den var bekväm—betydligt mer så än Speed Triplen vi provade senare iallafall (för att inte tala om KTM 625:an jag hade senare... :hihi).

Försäkringen på FJR:en är klart överkomlig också.

FJR är toppen att sitta bak på, exet hade en sån, och det var ofta jag hellre åkte med honom än körde själv. Men om hon ska börja övningsköra sen är den ganska stor.

En R6a fungerar alldeles utmärkt att åka bakpå...

Kan man köra så är den inte för trött heller..

Jag åker hellre bakpå på R6an än å kör min egen hihi :)

En R6a fungerar alldeles utmärkt att åka bakpå...

Kan man köra så är den inte för trött heller..

Jag åker hellre bakpå på R6an än å kör min egen hihi :)

R6:an har inte fått direkt beröm för skön sittställning förr när folk har åkt....

beror ju dock mycket på personen som åker, är man van att åka sporthoj så kanske den är ok.
Men vill man inte sitta framåtlutad vill åkning så är den nog inte att rekommendera.
bedor ju på hur pass mkt man pker aktivt s.a.s.

R6:an har inte fått direkt beröm för skön sittställning förr när folk har åkt....

beror ju dock mycket på personen som åker, är man van att åka sporthoj så kanske den är ok.
Men vill man inte sitta framåtlutad vill åkning så är den nog inte att rekommendera.
bedor ju på hur pass mkt man pker aktivt s.a.s.

Jag tycker den är helt okej och jag åker mycket bakpå vår R6a iaf. Då är tex RC8 betydligt obekvämare..

Det är som sagt bekvämare att åka bakpå den än att köra min egen mc så...

Men visst vill man ha det riktigt bekvämt så finns det ju ingenting som slår en 1800cc guldwinge med nack och armstöd vattenflaskhållare och bra musik..

Den är faktiskt riktigt bekväm! Så bekväm att jag somnade när jag satt där bak...

Testa en Mille 98-03. Frugan satt som en smäck på den när jag hade en sån. Hon är iofs bara 158 lång men hon tyckte den var bekväm—betydligt mer så än Speed Triplen vi provade senare iallafall (för att inte tala om KTM 625:an jag hade senare... :hihi).

Chefen (som är typ 180cm) säget att man sitter grymt bra bak på S3an.
Dock så är min en -08a där det tydligen ska ha fixat en del för passagerarkomforten.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back