Hoj för långbenta!

T-cat tösen

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Hoj
Yamaha 600 Thundercat-00
Hej!
Har kört min första hoj nu i några månader en Yamaha 600 Thundercat. Imed att jag har långa ben så har jag svårt att hitta sporthoj med ben plats.
Är det någon som känner till hur det är med sporthojar över lag? Vilka har plats för långbenta?

Är riktigt arg på er som åker i T-skirt, shorts och sandaler. Tänk! :mad:

T-cat tösen :whip

T-cat tösen skrev:
Hej!
Har kört min första hoj nu i några månader en Yamaha 600 Thundercat. Imed att jag har långa ben så har jag svårt att hitta sporthoj med ben plats.
Är det någon som känner till hur det är med sporthojar över lag? Vilka har plats för långbenta?

Är riktigt arg på er som åker i T-skirt, shorts och sandaler. Tänk! :mad:

En ZX9R Ninja funkar för mig och jag är 188cm. Torde funka för dig också om du inte är ruskigt lång.

Med riskt att få på nöten och kommentarer av typen "det är ju ingen sporthoj" så åk och testa en BMW R1100S. Mycket plats för ben.

Sedan tycker jag att det finns mycket benutrymme på en TL1000 samt nya SV1000.

Köp en motard, de passar oss långbenta utmärkt. Husqvarna ska vara särskilt bra, sitthöjd på en knapp meter :hihi

T-cat tösen skrev:
Hej!
Imed att jag har långa ben så har jag svårt att hitta sporthoj med ben plats.

You got that long leg on ya girl, bilder tack :tungan

Allvarligt talat så är zx9r rätt okej som tidigare talare säger. Funkar okej upp till 190 sisådär. Sen har man ju olika långa ben oxå. Min polare påstod att GSX1100r typ 92-93 var som gjord för långa personer...han är ca 198 och hade en sådan.

T-cat tösen skrev:
Hej!

Det är väl bara att vika ihop benen :hihi
Är själv strax över 2meter lång å har aldrig haft problem på någon sporthoj.
Även Minimoto funkar att köra... Men skulle väl inte åka någon semestertur på den :galen

195 och jag sitter bra på min thunderace dock har jag bakflytade fotpinnar kanske gör sitt till

Jag är 197cm och kör en GSXR600 - inga problem. Den hoj jag satt konstigast på var en CBR1000, men helt ok ändå. De jag känner i min längd som kör har gixxer1000, r1-00, r1-02 - har inte hört någon klaga.

Om det ar en 600'a du søker kan jag rekomandera en sån som jag har!. Det ar en Kawasaki Zx 6 R 00'a , jag provade eller prov satt alla 600'ror av 99-00 modelll føre jag kjøpte min och jag tyckte det var best plats på Kawa'n ( Jag ar 183 och 90 kg )

Silwer skrev:
197 på en R1?
fy fan säger jag, ibland är det bra att inte vara så lång.

Det är möjligt, men har man inget att jämföra med och inte lider så klagar man ju inte heller.

Största nackdelen med min hoj är att det är omöjligt att gömma sig bakom kåpglaset, och att man inte ser hastighetsmätaren när man sitter upprätt... :tummenupp

Triumph TT600 och Daytonan skall vara lite bättre än de andra i klassen för fullvuxna...178 cm öh på en TT funkar utmärkt.

Markus skrev:
Det är möjligt, men har man inget att jämföra med och inte lider så klagar man ju inte heller.

Största nackdelen med min hoj är att det är omöjligt att gömma sig bakom kåpglaset, och att man inte ser hastighetsmätaren när man sitter upprätt... :tummenupp

Ok, på en R1 komer man knappt bakom kåpglaset i vilket fall, det är väl i höjd med tanken ungefär:lol

De mest kompakta sporthojarna (och det är ju det som är inne nu) gör ju att en kille på runt 2m ser ut som en jätte på en moped.

Fast alla långa vill kanske inte köra zx12 eller liknade.

Silwer skrev:
De mest kompakta sporthojarna (och det är ju det som är inne nu) gör ju att en kille på runt 2m ser ut som en jätte på en moped.

Ja, det var precis så jag kände mig när jag körde polarens cbr1000. Riktigt ful kände jag mig, man sitter liksom på tanken och har styrändarna vid knäna...

Silwer skrev:
Fast alla långa vill kanske inte köra zx12 eller liknade.

Jo, det vill jag verkligen. $ saknas dock...

Aprilia RS250 har gott om plats också, jag är 191 cm med strutsben och sitter helt ok.

Hur hög är din hoj på ett ungefär?
Jag har nämligen ett annat problem, tvärtemot ditt, jag når inte ner! :näsblod

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka