Hoj för långa personer?

Gunnarsson

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
Suzuki sv1000
Hallå

Jag sitter och kollar på lite olika hojjar med jag är lite fundersam över hur bra man sitter på dom om man är 195cm (väger 90kg) som jag.
Det bästa är väl att åka iväg till någon MC-butik å testa men jag tänkte att man kunde kanske få lite tips här först.
Testade å söka iom att det måste finnas massa inlägg om detta men jag fick ingen ordning på det.
Någon som har lite info om hur tex en Ducce Monster och en R6:a är i det avseendet?

Tacksam för svar

/Daniel

Det som är knepigt med att vara lång är ju när man ska krypa ner under glaset. Men tänk vad drygt det måste vara att vara kort (det är ju en bit till styret på en sport hoj).
Jag är 1.97 och väger 98 kg och tycker själv att vilken hoj som helst funkar bra. Klart att en zx9:a är rymligare än en r1 eller gsxr men alla fungerar att använda. Vad jag menar är köp en sporthoj! Ingen Monster ducce eller varadero :D

Jag är 193 och väger runt en så där 99,9kg ;)

min ninja är perffa och även cbr från samma årsmodeller... ska du ja nytt så skulla jag kollat på typ zx12r eller busan,,, bara att provsitta lite så märker man. nya zx10r fick jag fan inte plats på iaf :/ :huvet

Gunnarsson skrev:
Hallå

Jag sitter och kollar på lite olika hojjar med jag är lite fundersam över hur bra man sitter på dom om man är 195cm (väger 90kg) som jag.
Det bästa är väl att åka iväg till någon MC-butik å testa men jag tänkte att man kunde kanske få lite tips här först.
Testade å söka iom att det måste finnas massa inlägg om detta men jag fick ingen ordning på det.
Någon som har lite info om hur tex en Ducce Monster och en R6:a är i det avseendet?

Tacksam för svar

/Daniel

hörrö, :7peta jag är 1.56 å en halv (!) centimeter KORT så jag har garanterat bra mycket större problem än dig med att hitta hoj... :huvet

Min karl är runt 1.96 å han sitter som ett smäck på sin gixxer 1000 -02'a.
jag tror att aprilia å suzuki å möjligtvis kaworna är bra för långa personer, då de dels verkar vara väldigt höga å sen ha förbannat breda sadlar..

Jag har hört att R6'an ska vara låg,så den tror jag inte på.
Å jag vet inte jag.. men om jag vore väldans lång skulle jag nog inte köra en monster, det ser plågsamt ut... :va

Jag tror att folk som är runt 1.70-1.80 sitter perfekt på en monster däremot...

Lycka till! å om du in din jakt på rätt hoj skulle råka se en LÅG hoj så kan du ju hojta till eller pm'a så skulle jag gråta av lycka!! ;)

kör så det ryker! eders/LInn -en tvärhand hög.

Jag är också lång. o den ända sporthojen jag suttit dåligt på är r6:a faktiskt.

Är du lång (dvs 195+ cm) så sitter du riktigt bra på vilken modern traja som helst.

Jag som e kort har "problem" med Kawworna, så du kan ju börja me att göra ett besök hos dem ;)

Min polare på 204cm/120kg gör min R6a till en minimoto :/

197,5 cm, inga problem på någon hoj jag suttit på. 600:an jag just köpte tycker jag också är ok.

Erfarenhet av Funduro ?

Någon här som har erfarenhet av BMWs 650 Funduro ? Hur funkar den för långbenta ? Hur är den i övrigt ? Har tyvärr inte haft tillfälle att varken prositta eller provköra än....

skulle vilja säga Ducati 750ss,900ss,och 1000ss.
Jag är 193, och väger 98kg. Och den passar perfekt. Kostar lite mer, men om man skall ex kunna köra långt kan det vara värt det..

Starstriker skrev:
Någon här som har erfarenhet av BMWs 650 Funduro ? Hur funkar den för långbenta ? Hur är den i övrigt ? Har tyvärr inte haft tillfälle att varken prositta eller provköra än....

Sitthöjd utan belastning: 870 mm

Således inga problem.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey