Hoj för lång snubbe.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Tjena. Ligger i fet beslutsångest, ska i vilket fall som helst byta bort min DR-800 BIG till en lite mer roligare cykel, antingen en naken Bandit 1200 eller en BT-1100 Bulldog. Lutar faktiskt mer mot Bulldogen i nuläget. Men skulle vara väldigt tacksam ifall någon annan lång person kunde berätta om man sitter bra på dom. Jag är 2 meter, och vill ha en bekväm hoj. :confused:

Tack för hjälpen.

Mvh Tompa

R1:an passar mig grymt bra! riktigt skön körställning, är 2 meter.

Last edited:
190 +100kg Yamaha xjr 1300, funkar kanon, och säkert nakenvarianterna Suzuki gsx 1400 eller Honda cb 1300. Ruskigt bra vrid och mycket vind, upprätt och bekväm körställning.

Mitt tips är nog att du måste testa hojarna. Börja med att provsitta bara. Man märker rätt fort om det blir omöjligt p.g.a längden. Jag provade en Buell 1125cr i fjol, och blev förvånad över hur fint jag satt på en såpass kompakt hoj.
Jag har en liten idé om att skillnaden mellan att vara 2 meter eller 1,90 meter är ju bara 10cm fördelat på typ hela kroppen. :)

Ja, det har du nog alldeles rätt i. Och det är ju inte säkert att man är lång på lika sätt, en del har väl längre ben än andra, fast man är lika långa. Så jag ska lyssna på dig, och provsitta och prova. Det är ju bara så man kan veta säkert. =) Tackar och bockar för nerlagd energi. )=

Mitt tips är nog att du måste testa hojarna. Börja med att provsitta bara. Man märker rätt fort om det blir omöjligt p.g.a längden. Jag provade en Buell 1125cr i fjol, och blev förvånad över hur fint jag satt på en såpass kompakt hoj.
Jag har en liten idé om att skillnaden mellan att vara 2 meter eller 1,90 meter är ju bara 10cm fördelat på typ hela kroppen. :)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing