Hoj för hårdingar

Visserligen ser den ju ganska motbjudande och nasty ut, men samtidigt tycker jag att byggaren måste vara väldigt duktigt, för det är ju snyggt gjort!

Tycker dock inte att man behöver komma med så nedvärderande kommentarer som folk gjort här.

mjaa, det är egentligen MYCKET lättare än vad du (och många andra) tror; när hojjen, efter en tids åkande fram och tillbaka på tex bulten, har hamnat i sånt skick att hojtvätt är nödvändigt, bör följande ske - utse och hitta nästa zombie som sedan infångas och 'träs' på hojjen. det hela sker enkelt, smidigt och faktiskt smärtfritt (zombisar är helt i avsaknad av smärta OCH känslor).

en del sörja kommer med, men i farter på över 83.5 km/h så blåses dem bort.

Jag tycker att man ska motorintegrera zombisarna bättre. Hur kul vore det inte med två par luftkylda manspattar i V-twinkonfiguration och med tändkablar till de tändstiftförsedda nipplarna!

Jesus!

Är det ett rövhål på sidan av tanken? :D

Bifogat

• Stjärthål.jpg
    Stjärthål.jpg
    28.9 KB · Visningar: 51
Undrar hur han som stog modell ser ut?

Det ligger säkerligen en hel del yrkesskicklighet bakom den hojen, synd bara att det inte var som designer/hojbyggare...

Jag kan upskatta slitet och timmarna som är nerlagda, men för mitt liv inte begripa varför man vill ha det resultatet.

Detsamma gäller "temahojar" oavsett om det är OCC eller någon annan som bygger dom, visst det är kvalitativt bra gjort, men när man horar för att få in så mycket snaponloggor och verktyg som möjligt på en hoj sjunker den i min ögon till en reklamprodukt.

Dom snyggaste hojarna byggs av folk som har ägt ursprungsmaterialet länge, byggt om dom flera gånger, och till slut fått ekonomiska förutsättningar att börja om utan kompromisser, och dessutom kan rätta till fel som dom har upptäckt i tidigare versioner av hojen.

Min favoritchopper alla kategorier var en vit Panna-långgaffel som byggdes på Farmen i Skellefteå och ägdes av en tjej, den var med i en tidig MCM (möjligen redan i en Hojmagasinet).
Jag har inte sett en enda bild på den sedan dess, men den etsade sig fast i minnet.

Det ligger säkerligen en hel del yrkesskicklighet bakom den hojen, synd bara att det inte var som designer/hojbyggare...

Jag kan upskatta slitet och timmarna som är nerlagda, men för mitt liv inte begripa varför man vill ha det resultatet.

Detsamma gäller "temahojar" oavsett om det är OCC eller någon annan som bygger dom, visst det är kvalitativt bra gjort, men när man horar för att få in så mycket snaponloggor och verktyg som möjligt på en hoj sjunker den i min ögon till en reklamprodukt.

Dom snyggaste hojarna byggs av folk som har ägt ursprungsmaterialet länge, byggt om dom flera gånger, och till slut fått ekonomiska förutsättningar att börja om utan kompromisser, och dessutom kan rätta till fel som dom har upptäckt i tidigare versioner av hojen.

Min favoritchopper alla kategorier var en vit Panna-långgaffel som byggdes på Farmen i Skellefteå och ägdes av en tjej, den var med i en tidig MCM (möjligen redan i en Hojmagasinet).
Jag har inte sett en enda bild på den sedan dess, men den etsade sig fast i minnet.

Mitt favoritbygge hittills "All Times" var faktisk den muskliga flerliters-Sportstern som du visade mig från den kända hojträffen långt upp i norr vars namn jag jämt glömmer. Kan du inte visa bilder på den Sporren igen?

Mitt favoritbygge hittills "All Times" var faktisk den muskliga flerliters-Sportstern som du visade mig från den kända hojträffen långt upp i norr vars namn jag jämt glömmer. Kan du inte visa bilder på den Sporren igen?

Du menar han som började med en jätteklump alu och fräste sig en egen motor?

attachment.php

Ja där måste man beundra målmedvetenheten!

Du menar han som började med en jätteklump alu och fräste sig en egen motor?

attachment.php

Ja där måste man beundra målmedvetenheten!

TACK!!! Där är hon ju! Motorn sprungen ur en massiv klump flygalumium. En gatvariant av Charlie Karlings maskin! den där hojen kommer jag att rösta på i alla tävlingar den ev ställer upp i för evinnerlig tid. En best!
Det var faktiskt min förebilld när jag byggde om min hoj till den nya större motorn. Men jag ligger i lä helt klart! :D

Bifogat

• muskelsporster.JPG
    muskelsporster.JPG
    71.1 KB · Visningar: 462
Last edited:
WoW! En tvåhjulig skräckfilm. Hur trivs man bacon styret:skrämd

TACK!!! Där är hon ju! Motorn sprungen ur en massiv klump flygalumium. En gatvariant av Charlie Karlings maskin! den där hojen kommer jag att rösta på i alla tävlingar den ev ställer upp i för evinnerlig tid. En best!
Det var faktiskt min förebilld när jag byggde om min hoj till den nya större motorn. Men jag ligger i lä helt klart! :D

Man får väl hoppas på ett flersidigt byggreportage i någon ansedd publikation i framtiden.

Dock var byggherren IAF på träffen en aning blygsam och fåordig, det mesta fick jag veta av omkringståående.

Har du siffror på motorvolym och i vilken bollpark effekten på en sån landar?
(gissar 126ci som det står på tanken, alltså styvt 2 liter)

Last edited:
Man får väl hoppas på ett flersidigt byggreportage i någon ansedd publikation i framtiden.

Dock var byggherren IAF på träffen en aning blygsam och fåordig, det mesta fick jag veta av omkringståående.

Har du siffror på motorvolym och i vilken bollpark effekten på en sån landar?

Jag tror att den var på närmare 3 liter, med evighetskammar borde man då kunna åka runt med 200 tvåventilade stötstångsbakhjulshäst mil efter mil...
Jag är en dömd moppetrimmare :tråkad

Last edited:
Jag tycker att man ska motorintegrera zombisarna bättre. Hur kul vore det inte med två par luftkylda manspattar i V-twinkonfiguration och med tändkablar till de tändstiftförsedda nipplarna!

mjaa helt rätt tänkt om det vore en gaylordzombie värld. nu får vi nöja oss med lökarna som finns därute :näsblod

Ehum, ja helt klart annorlunda iaf!

I senaste Wheels var det en kille som hade applicerat en fullstor krokodil (ja, krokodilskinnet/huden då) på en custom hoj. Var tydligen svårt att sy och forma skinnet som var över en cm (!) tjockt. :hihi

Back