hoj för ca 10000kr?

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
tjenare tänkte kolla lite med er som kan mer om bågar än mig iaf.

har en polare som ska köpa en hoj till våren och som vill lägga ut ca 10000kr för att mer eller mindre bara ha något att åka på..

hon vill inte ha en som ser ut som de gamla hederliga Kawasaki z400
eller Suzuki GS550E..

är det ngn som vet något som kan passa och som kan vara lite rolig att köra??

plimpe skrev:

har en polare som ska köpa en hoj till våren och som vill lägga ut ca 10000kr för att mer eller mindre bara ha något att åka på..

eller Suzuki GS550E..

tyvärr så får hon nog ingen hoj som e finare än dem för de priset.. men e väl inget fel på dem :tungan

va ska hon gå upp till för att hitta ngt då?? såg lite snabbt på blocket runt 15-20 kanske men vad ska hon kolla på då då??

vill inte vara spydig eller dryg men spara vidare säger jag, för dom pengarna köper man en cykel som kan innebära mer skruva än köra, Tror på att lägga lite till o få något lite nyare, om nåt går sönder kostar rep o service pengar oxo glömm inte det

plimpe skrev:

eller Suzuki GS550E..

Kan den här vara något?
http://www.blocket.se/vi/7039301.htm?ca=15_s

Min VFR750 -86 såldes i skrapat och fult, men fungerande och pålitligt skick för 16300 spänn, så visst kan man hitta något fungerande i den trakten.

en tidig kawa gpz500s ligger i dom prisklasserna, hyffsat rolig hoj för pengarna

Köp en zxr400, lätt och rolig hoj. Köpte min för 19 tusen.
Min hoj kommer att se ut så här när den är lackad och klar.

Bifogat

• nydesign.jpg
    nydesign.jpg
    102.6 KB · Visningar: 354
plimpe skrev:
får man fråga hur mkt du lägger ner på den då?

Det är bara att jag vill ha den fin. Hade inte behövt lägga ner något på den, den var körduglig och oki lack när jag köpte den.

Lam-Kaka skrev:
Naa hon lägger inte ner mycket det är någon annan som gör det :tummenupp ( vild gisning)

Haha, gissa vem det är som kommer att få slita som ett djur för att ens kunna lacka den. Jag kommer att sitta länge för att få bort all färg. Så jobbigt kan det inte vara å lacka eller ;)
Visserligen så ska han mecka på motor å grejer på den, men det är ju bara roligt eller hur :hihi

Alicia skrev:
Visserligen så ska han mecka på motor å grejer på den, men det är ju bara roligt eller hur :hihi
Roligare än att skruva på sina egna grejjer iallafall. :tummenupp
Man är sällan tillräckligt tacksam mot sig själv :D
Och vad jag har sett hitills så är väl inte du främmande för att hjälpa till åt andra hållet heller :tummenupp

plimpe skrev:

eller Suzuki GS550E..

gillar man att meka och ogillar att köra så slå till på en hoj för 10 kakor, på blocket kan du säkert hitta nåt lik att försöka få liv på. Ett tips ät nudlar och spara en massa så ska du se att du får en bättre hoj för pengarna

men du bygger inte om den på ngt sätt?? den ser ut i kåpor som på bilden??

Hitecfrollo skrev:
Roligare än att skruva på sina egna grejjer iallafall. :tummenupp
Man är sällan tillräckligt tacksam mot sig själv :D
Och vad jag har sett hitills så är väl inte du främmande för att hjälpa till åt andra hållet heller :tummenupp

Självklart inte, har spenderat många timmar att hjälpa mr Swedie med en hel del. Slet som depåslav hela förra året, slitsamt jobb, kan dock rekommenderas för erfarenhetens skull :hihi

plimpe skrev:
men du bygger inte om den på ngt sätt?? den ser ut i kåpor som på bilden??

Bakkåpan är från en zx6r -05:a.
Så här ser den ut orginal.

Bifogat

• bild.JPG
    bild.JPG
    49 KB · Visningar: 212
Jag köpte min för 9 lök men då sitter den ihop med tejp och rutan är fastlimmad för den är spräckt, garagemålad av någon som tycker det är fint med röda fälgar. Hål på sadeln och ordetligt lagd åtminstone en gång, elsystem som ser ut som ett skatbo och snett baksljus samt att framgaffleln pissar olja.
Men den har ny tändstift. :gnissla

Det är väl som vanligt att man får vad man betalar för, min har haft 19 ägare innan mig.... det var kanske inte ett så bra köp som jag trodde precis när jag köpt den men fungerar den kan jag ju sälja den för samma pengar.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back