Hoj för 40000:- Mest för pengarna.

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Jag har nu ledsnat på att sprätta dynga å funderar nu på landsvägshoj i 40000:- kronors klassen +- 5000:- vad får man för dom pengarna är själv inne på en gsxr 750 typ -97-99 så nåt i den stilen tipsa mig ni som kan.
TACK.
OBS min första hoj men jag är inte ute efter det klokaste alternativet utan det roligaste och det jag får mest för pengarna då jag klarar av att köra med insidan av huvudet och inte har tid att sitta i rullstol.

Jag ska oxcå köpa i den klassen... Borde rent maskinellt köpa en gixxer runt 98-99, men i min mening är dom så jävla fula, så det får bli en Kawa ZX7r istället...

:yoparty

Bra hoj

Bankörd R6 eller skrapad 99a får du för de pengarna. Inte likabekväm för touring men prestandamässigt troligen vassare.

Stora frågan är vad försäkringen får kosta. Har du bara råd att äga en så ligger zx9-orna lågt i andrahandsvärde.

Peaceinn skrev:
Jag har nu ledsnat på att sprätta dynga å funderar nu på landsvägshoj i 40000:- kronors klassen +- 5000:- vad får man för dom pengarna är själv inne på en gsxr 750 typ -97-99 så nåt i den stilen tipsa mig ni som kan.
TACK.
OBS min första hoj men jag är inte ute efter det klokaste alternativet utan det roligaste och det jag får mest för pengarna då jag klarar av att köra med insidan av huvudet och inte har tid att sitta i rullstol.

Såg en TL1000S på blocket för ett tag sedan för 40000

hållundan skrev:
Avesst, student som man är har man ju råd med det... å sen får jag nog inte ca 5K i försäkring / år heller... Annars hade jag tjöpt! :fakta

min försäkring kostar 9000:-/år helförsäkrat... då står hojjen på min tjej som INTE HAR KÖRKORT OCH BARA ÄR 25!! :7peta
finansen på hojjen ligger på ca 1300 i månaden beroende på hur mkt man lägger i handpenning.
räntan 3.95%

Last edited:
Peaceinn skrev:
TACK.

som ething säger tidigare... en skrapad R6:a ... köpa min kanske ?
står visserligen på verkstad nu, men är snart körbar igen.

edit: Kanske lite långt att köra.. Boden - Helsingborg

wonderwizard skrev:
för tjejer har ju billigare försäkring.. men det kanske inte var så du menade med "varför"

Nej jag vill få till en sån där rolig skenförsäkrartråd förstår du :lol

Köpte mig en gixxer 750 -96 idag för 35k !! Nice price ;-)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT