Hoj att växa i

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
Tja! jag går i hojjköpartankar och funderar på 4 olika hojjar.
gsxr 750 -00 och framåt
cbr 900rr fireblade -99 framåt
honda vtr 1000 sp1 -00
r1 -98 och framåt.
har åkt lite cross förrut så jag är inte helt novis. men jag är inte duktig heller. vill köpa en hojj som jag kan ha flera år utan att tröttna, samt antagligen lära mig wheelies och stoppies samt köra bana. någon som har något förslag på vad dom tror är en bra hojj för mig? tacksam för svar!
nån som vet hur mycket man ska betala när dom är i normalt skick?

/Tomas

du kan väl byta hoj i framtiden med, förstår inte alla som tröttnar på sina hojar på ett par veckor, är det allmänt så att om man har åkt lite cross så tycker man en 120hk hoj är skitslö?

En R1 98-99 kan du nog få för runt 45-55 tusen skulle jag tro, men det är ingen nybörjarmaskin direkt, gällerövriga i listan med, hoppas du kan hantera dem sen.
Försäkringspremierna för dig som bor i stad (ålder vet jag ju inte) är skyhöga, håll dig till halvförsäkring, annars kan du räkna med att få lägga upp en 20papp i försäkring lätt, kanske mer.

haha ja just nu är jag 21 och studerar i stockholm haha... så det blir typ 3000 i månaden. men ska flytta hem till falun i sommar där blir det billigare. jag går dock i tankarna att endast ha trafikförsäkring. tror inte att jag kommer lägga ner hojjen så många gånger att jag går plus på att ha en försäkring med vagnskada. vad det gäller stöld så får jag väl helt enkelt se till att låsa fast hojjen som bara helvete =)

myspinnen skrev:
haha ja just nu är jag 21 och studerar i stockholm haha... så det blir typ 3000 i månaden. men ska flytta hem till falun i sommar där blir det billigare. jag går dock i tankarna att endast ha trafikförsäkring. tror inte att jag kommer lägga ner hojjen så många gånger att jag går plus på att ha en försäkring med vagnskada. vad det gäller stöld så får jag väl helt enkelt se till att låsa fast hojjen som bara helvete =)

3000:- i månaden kan jag säga inte räcker om man är 21 och bor i stockholm, iallafall inte för Helförsäkring... och antagligen inte För Halvförsäkring heller...

myspinnen skrev:
nån som vet hur mycket man ska betala när dom är i normalt skick?
Inköpspriset är inte alltid så viktigt. Tar man R1 som exempel så kommer du troligtvis snart att ha betalat mer i försäkring än vad hojen i sig kostar.

jofan jag fick 3200 i mån av folksam oavsett klass 7 hojj. 2600 i falun.. men som sagt betalar bara 900kr i mån för trafik i stockholm och ca 700kr i falun. det måste ju bli billigare i längden?
edit: halvförsäkring dvs

Ingen av hojarna du nämnde är väl för nybörjare egentligen, men jag skulle rekommendera en blade 929 med kraschkåpor och trafikförsäkring... förutsatt att du har råd med det. Den är relativt lättkörd och en mycket kul leksak.

Silwer skrev:
00 kom 929 kan jag lägga till, 99 är den äldre modellen.
japp, och det är en ganska rejäl uppdatering också så äldre ska han inte köpa om inte ekonomin kräver det

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing