Hoj akning i Nya Zeeland

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Hoj
-07 KTM SuperDuke
Sitter nu i nya zeeland och har varit har i ca 2 veckor...det forsta som slog mig nar jag akte runt med den buss som kor mig genom hela landet var att det finns knappt en vag som ar 100m rak, o knappt nagon vag som ar 50m o platt, hela landets vagar gar runt de berg som det bestar av o allt svanger och gar upp och ner, tankte att WOW har kan man ju kora hur bra hoj som helst, men sen slog det mig att det kanske inte var sa perfekt som det forst varkade eftersom att det som sverige ar avlangt och far en del frost pa kalla vinternatter sa jag tankte vanta med att skriva har ett tag kolla hur det sag ut langre soder ut, nu har jag rest genom hela nord-on o ar i toppen pa syd-on och an sa lange ar vagarna helt ok...kommer att kolla hur de ser ut langre ner nar jag kommer dit. Har redan borjat planera nasta tur hit som far bli om ett par ar men da med hojen, kora runt landet o sen kanske over till Australien och upp langs kusten dar med, kommer dit om 2 veckor sa da kan jag kolla vagstatusen dar. Ar det nagon som kort hoj har o vet hur det ar? och om det ar svart att hitta begagnade hojar att kopa o om man kan ta en kort forsakring pa den da...hade varit jobigt att slapa med sin egen hit.

// X-it

Vägarna är underbara... körde igenom båda öarna med bil förra året. Däremot, kör man hoj ska man nog se upp för alla som gillar att busköra och inte minst de små (kommer inte ihåg vad de heter) mullvadsliknande djuren som du antagligen sett liggandes på vägarna överkörda. Körde aldrig på någon själv med bilen.. men det märks väl knappt :P

Edit: samma sak i Aus.. vägarna är i toppskick, men förbannat mycket djur som springer på vägarna. Det finns en anledning till varför bussar och vissa bilar ute på landet där har en extra kofångare monterad :) För många har fått en känguru i kylargallret.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing