Hoj åt sambon, XJ6 eller ER6?

Mesigt symaskinsljud i xj6 och alldeles för dyrt att fixa eftersom du måste byta hela systemet upp till utblås på cylindrarna:( Men annars pigg och roligt 1:a hoj. Mycket lätt och smidig vilket är ett plus för kvinnofolk, talar av erfarenhet eftersom jag varit ägare till en!
 
Mesigt symaskinsljud i xj6 och alldeles för dyrt att fixa eftersom du måste byta hela systemet upp till utblås på cylindrarna:( Men annars pigg och roligt 1:a hoj. Mycket lätt och smidig vilket är ett plus för kvinnofolk, talar av erfarenhet eftersom jag varit ägare till en!

Har du ägt en kvinna eller en xj6:tungan?
 
Vill hon ha en sporthoj så köp henne en sporthoj!
Som nämnts tidigare så finns det t.ex. gamla CBR600'or (F2, F3, F4, F4i) för småpengar och där får du bra mycket mer sporthojskänsla än en XJ6'a eller en ER6'a, även om det inte är en modernliterklubba vi snackar om.
Mellan XJ6 och ER6 är dock valet solklart, ER6'an är trevlig, dock på tok för själlös för min smak, och det är från en som kört XT660 i två år ;)

XJ6'an är inte ens med i leken xD

Fick exakt samma tanke när jag körde ER6 från skolan, kändes lite tung och effektregistret passade inte mig. En hoj ska vara snäll i låga varv och när man passerat mellanregistret ska man känna hur den explosiva effekten som kommer i högre varv. Är man snäll på gasen är hon snäll tillbaka, börjar man gasa blir hon bli elakare och elakare ju mer man närmar sig rödlinjen. En highside betyder att hon inte gillade dig som förare och säger farväl. :hihi

OnT:
Sporthojar är inte så farliga som många tror, det är föraren som gör det farligt med ett dåligt omdöme. Med rätt förare bakom styret är en sporthoj säkrare än alla andra hojar tack vare bra bromsar, dämpning och låg vikt. Håller med Fuzaneko, vill hon ha en sporthoj, skaffa en för tusan.

Jag själv tycker sporthojar är mycket enklare att köra än andra typer av hojar, du sitter mycket bredare och har en låg tyngdpunkt. Jag kan krypköra bättre med min sporthoj än vad jag kunde göra med skolans 690 duke.
 
Jag körde upp på en 2011 XJ6 förra året. Hade bara min R1 hemma som jag övningskörde privat med att jämföra med, som natt och dag givetvis. Personligen tilltalar mig varken XJ6 eller någon annan hoj i segmentet nämnvärt, men visst en bra nybörjarhoj och funkar att ha skoj med på en fin och kurvig 70 väg. Jag köpte Rettan 1 år innan jag tog kortet, de va en sån jag ville ha och skulle aldrig tänka tanken att köpa nåt annat bara för att andra tycker det är idioti. Än har jag hållt mig på både vägen och banan vid kvällskörningarna med Fiver. Det är ens eget omdöme som sätter gränsen, inte hojen.
 
Låt henne köpa en hoj som hon vill ha.
Vi letade länge och väl och provsatt en massa hojar till min donna.
Men tillslut så fastnade hon för en daytona som hon köpte.
Jag lyckades nästan övertala henne till att köpa en förnuftigare hoj. Men när jag såg hennes sorgsna blick varje gång vi gick förbi en Daytona så gav jag med mig.

Min första hoj var ju trots allt en Speed Triple. Brosan och hans tjej körde en R6 som första hoj.
Så länge hon kan köra med huvudet och kontrollera höger handen så går allt.
Man vill ju inte köra en hoj som man inte tycker om. Poängen är ju att man ska ha kul och njuta. :tummenupp
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top