Hojåkarhelgen blev visst inställd!!!

• Thread starter Thread starter DG
  • Start date Start date

DG

Chiefen
Gick med
11 Sep 2006
Hoj
Honda Hornet
Hade sett fram emot den här lördagen med solsken och allting. Hade varit och dragit igång KTM:en i veckan och kollat så att allting funkade. Kommer ner till utrymmet i hyreshuset (gamla soprummet) som jag fått lov att använda av min hyresvärd.Döm om min förvåning när någon idiot hade låst utrymmet och jag kommer inte åt min MC.

Det finns ingen man kan ringa till på helgen hos min hyresvärd så vad göra? Funderar på att lägga in en polisanmälan om egenmäktigt förfarande då det räknas som besittningsrubbning. Skit ska den ha som gjort det här!!!

Kul den här helgen blev då!!!:huvet

Ja, ja.. Var bara tvungen att skriva av mig lite...

Förstår frustrationen. Själv har jag mer självförvållade anledningar att inte kunna köra hoj, tentaplugg. :gnissla

jag med haha. fast vaknade,öppnade böckerna, kom på att det var GP. sen tog jag en promenix. nu kom jag hem, fastnade här, snart är det mat... hmm juridiktenta på tisdag.. behöver nog knappast 3dagar till det där flumet ändå.. så... fan jag går ut ikväll :)

hojen är ändå i delar och hjälmen ligger 30mil härifrån.

kolla i trapphuset.... brukar ju finnas en massa olika nummer att ringa till, trygghetsjouren, nyckeljouren bl a, annars, vet du inte var din vaktmästare bor? Han blir nog inte såå ledsen om du förklarar det här med solsken och mc: ):):)
kolla dina nycklar oxo, man brukar ju få två st, en till ytterentren/cykelkällare/soprum och en för tvättstuga/förråd.

Hade sett fram emot den här lördagen med solsken och allting. Hade varit och dragit igång KTM:en i veckan och kollat så att allting funkade. Kommer ner till utrymmet i hyreshuset (gamla soprummet) som jag fått lov att använda av min hyresvärd.Döm om min förvåning när någon idiot hade låst utrymmet och jag kommer inte åt min MC.

Det finns ingen man kan ringa till på helgen hos min hyresvärd så vad göra? Funderar på att lägga in en polisanmälan om egenmäktigt förfarande då det räknas som besittningsrubbning. Skit ska den ha som gjort det här!!!

Kul den här helgen blev då!!!:huvet

Ja, ja.. Var bara tvungen att skriva av mig lite...

Har du hyrt utrymmet så är det helt klart ett "men i nyttjanderätten" å du har rätt till ersättning....
Tror även du har rätt att se till att jouren eller dyligt låser upp.

Men har du inte hyrt å bara lånat är det nog inte mkt du kan kräva.
Lycka till i alla fall.

//matte//

Vad jag fattat det som så räcker det med att de med lås eller dylikt förövat mig rätten att nyttja mitt fordon för att det ska falla under egenmäktigt förfarande. Kollade även med min syster som är juristutbildad och hon sa även hon att det borde falla under det. Men det är ju möjligt att det är som du säger.

Vad jag fattat det som så räcker det med att de med lås eller dylikt förövat mig rätten att nyttja mitt fordon för att det ska falla under egenmäktigt förfarande. Kollade även med min syster som är juristutbildad och hon sa även hon att det borde falla under det. Men det är ju möjligt att det är som du säger.

Jo visst har hon säkert rätt, men det jobbiga är om du bara lånar så har du inget påtryckningsmedel å driver du det för hårt kanske han vill ha betalt för den tiden du lånat det....

Synd du inte bodde i Sthlm....då hade ja kunnat hjälpa dig, gammal låsmed som man är...

//Matte//

Det var snällt, är ju som sagt tanken som räknas.

Får se hur jag gör men jag är ju lite bitter för stunden iaf. Det är möjligt att det är någon av mina sura grannar som har låst dörren bara för att jävlas också. Har en riktig gnällspik som jag ligger lite i "fejd" med.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back