Hojåkare och Hojar vi minns......

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Buell -08
Jag har många starka minnen av hojar och hojåkare som går på fullt i olika situationer. Två Kataner som kom på slangarna på Sveavägen, bredvid varandra med system som lät allt annat en moderat.
Brorsan som vred ur sin Kawwa 900 (STD trimmad och borrad till 1100 cc) i backen bredvid Nälstabadet (typ slutet 70 talet). Dela med er snälla. Alltid kul att få ta del av gammla och nya anekdoter och hjälp oss gammlingar att minnas:rolleyes:.

Väldigt va trögt! Synd! Jag tror att det finns många som har gammla roliga historier att förtella.....!

Nja, den enda hojåkaren jag minns från slutet av 70-talet / början på 80-talet är en kille som var handikappad och körde hoj. Han körde ofta på Sveavägen, det hände att han glömde sätta ner fötterna när han stannade vid rödljuset så hojen välte givetvis. Jag undrar var han tog vägen sen.

Den var ny, haha hojen måste varit skapligt repad.....
Bampe från Vällingby körde en baxxad hoj in i Gymnastiksalenväggen på Vällingbyskolan. Vet inte men har för mig att gasen hakade sig.:3freak

Nja, den enda hojåkaren jag minns från slutet av 70-talet / början på 80-talet är en kille som var handikappad och körde hoj. Han körde ofta på Sveavägen, det hände att han glömde sätta ner fötterna när han stannade vid rödljuset så hojen välte givetvis. Jag undrar var han tog vägen sen.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage