Hojåka i Örebrotrakten - the original!

Supermoto skrev:
Vad sägs om att ev. åka ner till jönköping och köpa en hoj åt mig :eek:

För faan... det ligger ju runt hörnet. :rolleyes:

Vad ska du köpa? Nya hojar är ju alltid intressant! :crash

Tengil skrev:
För faan... det ligger ju runt hörnet. :rolleyes:

Vad ska du köpa? Nya hojar är ju alltid intressant! :crash
SKA INTE KÖPA NÅN JÄVLA HOJ. Verkar som om jag hela tiden ringer 12 minuter efter den som säljaren lovar bort hojen till :mad:

Men jag Å phuskarsomphan kommer och åker vid 18

Jag ska åka en tur i morgon fm om det är bra väder. Har annat för mig på em så jag åker mog inte längre än till 12 som det ser ut nu.

Är det någon som är morgonpigg och vill åka med är det bara att ringa vid 9-tiden

Trevlig tur idag, var skönt att komma ut på hojen även fast supermario envisades med att köra minst hälften av tiden. ;)
4 veckor sen sist.

:D <---- phasteliphuk

Lördag

Hej
Blir det nån åktur på lördag?

MVH
//Gildemeister

Re: Lördag

Gildemeister skrev:
Hej

MVH
//Gildemeister
Inte för mig. På det sättet iaf.

Antingen är jag redan i Norrköping (har snott nycklarna till Trajjan, Muhahahaaa) eller så blir det först träning på Täby (kom dit de som orkar iaf) och sen till Norrköping.

Hur dags började träningen på Täby?
var det kl. 9 eller?
Tror iofs. inte att jag orkar upp men vore lite kul att kolla på...

Kolla Örebro Mk för exakt information. Men det kommer vad jag vet köras 07-09 både lördag och söndag den här helgen.
Ser ut som jag åker till norrköping redan i eftermiddag så jag kör nog inte alls den här helgen. Mer info här om ändringar sker.

Som en del kanske har hört så blev min hoj ståendes på Gelleråsen i lördags... Strul med startmotorn.
Den bara rusade men drog inte runt motorn --> man var tvungen att putta igång den.

Fick under veckan flera "felsökningstips" för att få igång den igen, men olyckligtvis grundade sig alla tipsen på att de hjälpvänliga trodde att de visste hur start-paketet fungerade :(

Efter lite skruvande hemma hos svärfar som har alla verktyg man kan drömma om utom Dremel (nämnde jag att den kapar också?), så lyckades vi lokalisera felet.
Det finns ingen solenoid på GSF 1200-motorn... bara ett frihjul mellan startmotorn och vevaxeln. Frihjulet fixeras till vevaxeln genom att de är kon-formade och dras fast med en center-skruv. Det var så enkelt att certerskruven lossnat bara tillräckligt för att frihjulet skulle kunna slira på konen.
När den var fastdragen igen funkade att som det skulle. :hej

Nu har jag sparat in lite pengar på vad som kunde blivit ett besök hos Carlbarks, och dessa pengar kommer att ge mig några extra Guinnes i London om några veckor. :cool: :öl

Och nu på lördag kommer jag att vara i Mariestad och skjutsa runt ett par av mina finska kusiner på bågen, de kom i söndags, och skulle fått sig en åktur innan de fortsatte till släkten i M-stad.
Men det blev ju inte så.

Supermoto skrev:
Kolla Örebro Mk för exakt information. Men det kommer vad jag vet köras 07-09 både lördag och söndag den här helgen.
Ser ut som jag åker till norrköping redan i eftermiddag så jag kör nog inte alls den här helgen. Mer info här om ändringar sker.
Som sagt.... Nu drar jag till Norrköping. Hejs.

Undrar om man klarar sig dit på 45 minuter med Crilles Trajja, hehehe

Supermoto skrev:
Som sagt.... Nu drar jag till Norrköping. Hejs.

Undrar om man klarar sig dit på 45 minuter med Crilles Trajja, hehehe

Det borde väl funka, har åkt till Linköping på 50 med bil, och visst är det aningens längre, men va faen, jag åkte bil :tummenupp :D

Re: Lördag

Gildemeister skrev:
Hej

MVH
//Gildemeister

Är tyvärr lite för trött idag...
Den där jäkla puben som måste tvinga i en massa öl hela tiden. :öl

Men det kanske är andra PBRare som ska ut idag?

Re: Re: Lördag

Mattias650 skrev:
Är tyvärr lite för trött idag...
Den där jäkla puben som måste tvinga i en massa öl hela tiden. :öl

Men det kanske är andra PBRare som ska ut idag?

inte jag... har redan kört upp tre tankar sen i onsdags... fan vad det är kul med r6:a men ibland måste kroppen få vila

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT