Hojåka i Örebrotrakten - the original!

blom skrev:
vad är diffen? på bil och en aktiv :va har både och iofs men vetufan vad det skiljer
Aktiv = har eget slutsteg. Talar man hemmaljud menas oftast att steget t.o.m är inbyggt i lådan och man matar den bara med 220 + lågnivå. Fast när man talar om lådor till bilar så är ju oftast steget löst men lådan är ju egentligen lika aktiv för det.

Supermoto skrev:
Aktiv = har eget slutsteg. Talar man hemmaljud menas oftast att steget t.o.m är inbyggt i lådan och man matar den bara med 220 + lågnivå. Fast när man talar om lådor till bilar så är ju oftast steget löst men lådan är ju egentligen lika aktiv för det.

kunde inte sagt det bättre själv

Supermoto skrev:
tack.

Mattias650 skrev:
Imorse var gatsopmaskinen igång utanför jobbet! :banana
Kanske dax för oss som åker året runt då att kränga av dubbdäcken :7peta :D :banana

Jag tycker att ni ska döpa om denna tråden till "Ordbajs i Örebrotrakten". För det står ju inte ett skit om hojåka iden. :arsele :lol

Hörru, slaktastackarsoskyldigälg! Vänta tills tjälen släper bara. Då vaknar Mattias och Kjelle och Räkan och Rullatorn och Erik och TEngil osv osv

blom skrev:
lite det som är tanken med det hela :arsele

JAAA vi döper tråden till hojåka i Örebrotrakten, och sen snackar vi om allt som inte rör hojåka. :rofl

Är det inte bättre att ni fixar en tråd där ni snackar skit och låter hojåka tråden vara en hojåkatråd. :7peta

Älgdräparen skrev:
JAAA vi döper tråden till hojåka i Örebrotrakten, och sen snackar vi om allt som inte rör hojåka. :rofl

Är det inte bättre att ni fixar en tråd där ni snackar skit och låter hojåka tråden vara en hojåkatråd. :7peta
vet inte hur mycket skog du är igentligen.. orkar inte förklara heller.. men håll dig till ditt så blir nog allt bra ska du se. :tummenupp

blom skrev:
vet inte hur mycket skog du är igentligen.. orkar inte förklara heller.. men håll dig till ditt så blir nog allt bra ska du se. :tummenupp

:arsele blev du sur nu eller?

Last edited:
Sådärja! Nu har jag sparkat den dräpta älgen på BÅDA smalbenen OCH pungen.
( + snittade honom lite i ansiktet med en plastgrej som jag stal från honom).

:smasha :kryckor :cdevil :tummenupp

Så nu borde han ha lärt sig om han inte är dum på riktigt. :kocko :D

Kyckling skrev:
Sådärja! Nu har jag sparkat den dräpta älgen på BÅDA smalbenen OCH pungen.
( + snittade honom lite i ansiktet med en plastgrej som jag stal från honom).

:smasha :kryckor :cdevil :tummenupp

Så nu borde han ha lärt sig om han inte är dum på riktigt. :kocko :D
:hihi :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...