Hojåka i Örebrotrakten - the original!

Supermoto skrev:
Jag kommer aldrig (troligen) kunna hävda att en motard har högre topphastighet än t.ex en 1000cc sporthoj. MEN. Om vi tittar på snitthastighet över året så finner man snart att jag och mina motardbröder snittar betydligt högre än er andra eftersom vi åker hela året om. Säg att en sporthoj toppar 250 och motarden 200 och vi åker 100% av året och ni andra åker miserabla 55% så stämmer min logik till 100%. Slutsats: När ni andra ligger på på långvården så kommer ni fortfarande höra oss sladja in och burna out utanför era fönster. Förutsatt att ni fortfarande har kvar något lite av er hörsel såklart. SåDetSå :arsele
v.s.v

Nja... om man räknar "snitt över tid". Men räknar den siffra som faktiskt är den korrekta är det faktist "snitt över antal köda kilometer".
Då tror jag faktist en SH oftast kör längre än en SM och då oxå fortare vilket gör att SH åkare lever längre...

Eller är det så att farten dödar?

Tengil skrev:
Nja... om man räknar "snitt över tid". Men räknar den siffra som faktiskt är den korrekta är det faktist "snitt över antal köda kilometer".
Då tror jag faktist en SH oftast kör längre än en SM och då oxå fortare vilket gör att SH åkare lever längre...

det kan vara så att farten dödar

erik skrev:
Det förutsätter väl även att du inte är ett gipspaket som du annars brukar vara :D
I just DITT fall erik spelar det inte så stor roll faktiskt :fakta

blom skrev:
:rofl :lol :hihi :hihi :yoparty du har fan så jävla rätt så nu blev jag tårögd.. det var det finaste någon skrivit i den här tråden :pannkyss
Tack :tuttar :)

Tengil skrev:

Det har ju även att göra med hur skoj man har medans man snittar det man snittar.... Visst, jag har svårt att slå en SH på autobahn men hur jävla skoj är det???? Själv har jag 110% skoj varje gång jag sätte rmig på hojen. Eller kanske inte blir mer än 80-85% om jag BARA sitter på utan att köra....
+att i 250-300 på A-bahn är, som du säger, chansen större att stendö på fläcken vilket skulle förstöra hela den här diskussionen så den tråden släpper vi NU!

blom skrev:
det finns många saker man kan säga nu. hellre en stark än tio svaga, hellre en finne på hakan en en i röven osv osv vad vill jag ha sagt med det då :) jo att jag kör hellre crossgrej och får många timmar i sadeln än att sitta på en sportmaskin och brojjla för polarna när man knappt kör 300 mil om året :7peta :hihi

Okej,
Ni kanske kör mer timmar totalt,
och eventuellt också fortare totalt, eller hur fan man nu skall tolka Marios inlägg ovan,
och ni kanske till och med har roligare, åtminstone än mig som kört 300 mil/år senaste säsongerna......

MEN NI SER FORTFARANDE UT SOM RONALD MCDONALD! :fakta

Kjelle skrev:
Okej,
och eventuellt också fortare totalt, eller hur fan man nu skall tolka Marios inlägg ovan,
och ni kanske till och med har roligare, åtminstone än mig som kört 300 mil/år senaste säsongerna......

Jag håller med du Kjelle... :)

Dessutom är det inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet... :fakta :)

Kjelle skrev:
Okej,

Vaddå, kör inte du oxå i skinnställ??? Det borde du göra Kjelle! Det är mkt säkrare än GoreTex :fakta

jag menar dom som yttrar sig i frågan är en bra bit över 30, dom kör hojar med gummi på fotpinnarna, kan det bli mer fel.. nä dom borde fan skämmmmmmas för att dom är så satans jävla oldà

- Motard, anyone? :arsele

Bifogat

• ronald_vinkar_3.gif
    ronald_vinkar_3.gif
    28.6 KB · Visningar: 29
Last edited:
TERMINATOR skrev:
Har billy någon hemsida??

Ingen risk... Han är en sån som har kontoret på fickan, ring hem eller på mobilen så når du honom oftast. Är han upptagen brukar han ha ett meddelande som talar om när det går att nå honom.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti