Hojåka i Örebrotrakten - the original!

NoicE skrev:
jag gick ur sängen 15.20 typ...

Var på studentbal igår, fullt ös ;)
var hemma vid 16.30...
urk... är klapprutten idag...

Med all respekt för dig och din bakfylla men nu är du väl ändå lite OT :mattias

Mattias, fixa den här på hemsidan, älskar den bilden!

Bifogat

• runken o jag 008.jpg
    runken o jag 008.jpg
    37 KB · Visningar: 149
Ville bara säga att hela PBR är dåliga människor utom jag och Erik som är på Sviestad och kollar på roadracing... :fakta :slicka

schrunken skrev:
Med all respekt för dig och din bakfylla men nu är du väl ändå lite OT :mattias

Mattias, fixa den här på hemsidan, älskar den bilden!

Den ær FET den dær bilden.
Stor respekt till dom som kørde, det dær ær talang! :D

Vi får ta och åka lite mer....kanske skulle ta och montera stillbilds kameran før några riktigt RIKTIGT feta bilder :D

Ær dte någon som ær intresserad av att få lite actionbilder på sig sjælv nær han eller hon ær ute och kør/stuntar så kan vi fixa det :tummenupp
Klarar det som det ær nu men uppsættning ær inte helt optimal, får skjuta bilderna med en handswitsh, skulle vilja ha en bitswitch istællet, men det funkar som sagt.
Bilder blir max 2560x1920 och runt 15M stora, så det ær finfin kvalisort på dom, førstora upp till 30x25cm nemas roblemas

Det ser ut att bli riktigt bra väder. Jag tror att jag tar med Liselotte på en tur idag.

Om vi säger Stortorget kl 15:00, är det några fler som kommer?
:confused:

:squid

phastasphuk skrev:
Den ær FET den dær bilden.
Stor respekt till dom som kørde, det dær ær talang! :D

Vi får ta och åka lite mer....kanske skulle ta och montera stillbilds kameran før några riktigt RIKTIGT feta bilder :D

Ær dte någon som ær intresserad av att få lite actionbilder på sig sjælv nær han eller hon ær ute och kør/stuntar så kan vi fixa det :tummenupp
Klarar det som det ær nu men uppsættning ær inte helt optimal, får skjuta bilderna med en handswitsh, skulle vilja ha en bitswitch istællet, men det funkar som sagt.
Bilder blir max 2560x1920 och runt 15M stora, så det ær finfin kvalisort på dom, førstora upp till 30x25cm nemas roblemas

Kan du fixa högre upplösning på DEN bilden?

Skulle vara kul med lite mer action bilder faktiskt, typ en syncronized wheelie med tre hojar och kameramannen i mitten :cool:

Tänkte bara tala om att ni som inte var med till Sviestad missade en hel massa skön och händelserik racing...

Varmt och skönt var det i solen också så jag hade en kanondag :rock

schrunken skrev:
Kan du fixa högre upplösning på DEN bilden?

Skulle vara kul med lite mer action bilder faktiskt, typ en syncronized wheelie med tre hojar och kameramannen i mitten :cool:

Yeap, ska ge dig den nær jag kommer hem :tummenupp
Har några fler oxå, hehe....

Actionbilder går ju alltid att fixa, enklast ær ju framegrabs från DV'n (som ovanstående), fast kvaliten blir ju lidande, duger før mail och web bruk men inte mycket mer.
Men som sagt, kan jag hoppa med stillbildskameran så kan jag ju køra med den, hehehe ;)
Annan grej att tænka på ær vidvinkeln, får inte plats med hur mycket som helst, fast man kan ju hålla avståndet lite bættre, på den slangningsbilden så låg vi næra varandra....vældigt næra :)
Har 0.6 vidvinkel till DV vilket motsvarar 28mm till stillbilden (som min oxå har :D)

Annars ær det bara talangen som sætter begrænsningar :cool:
Och man blir alltid extra dum framfør kameran, så gør man nått dumt så kommer det oftast med, hehehe :D

Kyckling skrev:
Ville bara säga att hela PBR är dåliga människor utom jag och Erik som är på Sviestad och kollar på roadracing... :fakta :slicka
Jaha, och jag då :confused: Räknas inte jag. Erik är väl för övrigt riktigt dålig eftersom Calles hoj gick som en halv påse nötter...
Vi fick ju med oss en andraplats iaf....

Skapligt bränd man är idag på armarna och bröstet....

Supermoto skrev:
Jaha, och jag då :confused: Räknas inte jag. Erik är väl för övrigt riktigt dålig eftersom Calles hoj gick som en halv påse nötter...

var du där? jag såg inte dig.

erik skrev:
nej han är ingen kille man lägger märke till :D fan att jag missade tävlingen men det går fler tåg :tummenupp

och ja super mario jag älskar dig men det är kul att retas lite :D

erik skrev:
Vi hade för bövelen tältet, bussarna, brudarna mm bredvid ert jädra åbäke till bokbuss :fakta
Såg dig skymta förbi när vi slog ner tältet men inte mer.

Apropå trådens namn "hojåka i Örebro" så kan väl det här vara nåt???
Nu vill jag se stora banderoller, paraplyflickor, "sportdryck" mm mm

Last edited:
Supermoto skrev:
Vi hade för bövelen tältet, bussarna, brudarna mm bredvid ert jädra åbäke till bokbuss :fakta

jo, jag såg anders men inte dig... kanske ska öppna ögonen nästa gång...

motardtävlingen tänker jag inte missa i första taget. ska vara nåt jäkligt viktigt för att det ska få gå före.

Supermoto skrev:

jag kommer att närvara med div saker som muntrar upp dig.. skriv ett feting inlägg om det på våran sida med tider osv så gör jag en sticky

Supermoto skrev:

Detta innebär att du är dubbelt dålig :fakta
1, Du talade inte om att du skulle dit :rolleyes:
2, Du bjöd inte in oss att hälsa på i depåtältet. :5sure
3, Du tog inte kontakt med Tummenmittihanden-Erik som mekade sönder Calle's hoj, fast du visste var han höll till... :confused:

Men jag tycker om dig ändå, för du har fixat så jag ska köra på Åsen på torsdag. :crash :bow :rock :kär

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back