Hojåka 2010

Status
Ej öppen för fler svar.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det tycks som regnet kommer att vara under förmiddagen så vi kör 11,00 från macken.
Det är fler än jag som kommer att köra mot Eskilstuna.

Men UFFE och de som vill köra över strängnäs vi kan ju sammanstråla i Eskilstuna Speedwaybanan.

Glöm inte regnstället.:7peta
 

Tina.S

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Triumph Tiger 800 2012
Jag tänkte dyka upp i Eskilstuna. Ska se om jag kan hitta till spiddvajbanan bara.
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Jag tänkte dyka upp i Eskilstuna. Ska se om jag kan hitta till spiddvajbanan bara.

Trevligt, får du med dig den onödigt långa killen oxå.

Det tycks som regnet kommer att vara under förmiddagen så vi kör 11,00 från macken.
Det är fler än jag som kommer att köra mot Eskilstuna.

Men UFFE och de som vill köra över strängnäs vi kan ju sammanstråla i Eskilstuna Speedwaybanan.

Glöm inte regnstället.:7peta

Jag kommer ner till 11 om det inte regnar, känns lite surt att börja en resa med regn
 
Last edited:

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Som jag banga idag, trist...men ångrar mig inte, här har det mest varit regnskurar :rofl
Hur blev eran dag, hoppas ni inte blev alltför blöta..? :tummenupp
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Hej Alla!

Ville bara tacka för en trevlig tur o trevligt sällskap idag.
Har ju inte kört med er innan.

Aprilia Tuonon från Krokek......

Vi ses nog fler ggr.....
Körde över björkvik-ändebål-virå-stavsjö, vägen var faktiskt bra utan potthål o tjälskott de måste lagt om den från ändebål mot virå...
Hade tempot från sträckan mellan eskilstuna o strängnäs, så det gick fort hem...... höll tiden med en kvarts marginal det trodde jag aldrig var hemma i krokek kl 16:45....

På återseende......
Nu sitter jag med en bira i näven o en wirre på skrivbordet.....
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Nån som har några åkarplaner idag då? En solig & fin höstdag :)
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
jag åker ner till kvart över fem och väntar en liten stund om det finns nån mer som vill åka lite så är det bara att svänga förbi.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det hade jag gjort om de inte håller på med sånt fjant som orginalsystem.

Kallat vad du vill men det är ju så de vill ha det,,,,,,,, man ser tävlingshojar med effektivare ljuddämpare på tävlingar, det är hårdare krav överlag. Jag har visst blivit så gammal så jag tycker orginalet duger. :)
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Kallat vad du vill men det är ju så de vill ha det,,,,,,,, man ser tävlingshojar med effektivare ljuddämpare på tävlingar, det är hårdare krav överlag. Jag har visst blivit så gammal så jag tycker orginalet duger. :)

må vara så men jag tycker nog att det ska låta lite mer om man kommer till en bana, att se höra och känna lukten är för mig 3 viktiga delar av racing. sen är det för mycket arbete på min hoj för att få på orginal så då får det vara men jag tycker det är synd att sporten är på väg åt det hållet.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
må vara så men jag tycker nog att det ska låta lite mer om man kommer till en bana, att se höra och känna lukten är för mig 3 viktiga delar av racing. sen är det för mycket arbete på min hoj för att få på orginal så då får det vara men jag tycker det är synd att sporten är på väg åt det hållet.

Ljudet är ju gott som sagt, jag trodde jag skulle bli gammal nog att inte bry mig,, men ett motorljud där man hör grovheten i ljudet är grymt.
Tydligen kommer 95 db var på alla fordon på banor, men man borde ju kunna skaffa ett intyg på att hojen klarar gränsvärdet och sen får köra med slipon, fixa till en stypning av ljudet är ju inte så svårt.
 

On2wheels

Medlem
Gick med
27 Jul 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha R1 -07Yamaha R1 - 03 såld, Husaberg 650 motard- 02, R1- 98 såld, Gixxer 750- 94 såld, Rmx 250-99 såld
Åka hoj i morgon förmiddag vid väder???
 

On2wheels

Medlem
Gick med
27 Jul 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha R1 -07Yamaha R1 - 03 såld, Husaberg 650 motard- 02, R1- 98 såld, Gixxer 750- 94 såld, Rmx 250-99 såld
vad händer där?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top