Hodgson om Toseland:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
”If I was him, I'd be getting out [ur MotoGP] as fast as I could. It's pretty obvious it's not going to happen for him. If you can't be there or thereabouts on the Yamaha, which is obviously a good bike; you're on the same tires as Rossi and Lorenzo; then just get out and enjoy your racing. You're suited to a World Superbike. Well, that's not a bad problem to have, is it?”

Visst måste det vara roligare att vara en stor groda i en liten damm än en liten i en stor damm? Frågan är om det skulle bli mindre spännande att titta på MotoGP om det bestod av två eller kanske tre startled. Resten, de som aldrig är i närheten av en pallplats, fick köra WSBK eller någon annan gärdsgårdsserie.

http://superbikeplanet.com/2009/Aug/090803hodgsonintervi.htm

Rent krasst fyller knappt halva startfältet någon funktion i MotoGP, det är ändå bara 4-5 st som har en chans att vinna. Men sen finns det ju undantag, när något oförutsett sker och tex Guintoli leder och Vermeulen vinner. Tror inte det skulle bli roligare med fler hojar men inte heller med färre.

Toseland har någon typ av problem för i WSBK körde han sjukt bra de året han blev världsmästare och visade gång på gång vad han kunde. Men det är ju en division lägre och han kanske saknar det där sista som Lorenzo, Rossi mfl har.

Att vara en stor fisk i en liten sjö har ju funkat för tex Haga, Corser och Bayliss.

Ska Toseland bli en vinnare i SBK igen får han hoppas att Spies byter till MotoGP för han kommer inte rå på jänkaren.

Det är klart att det blir bättre tävlingar med fler hojar/förare i startfältet eller hur S&S3M, med tanke på 250GP debatten...

Ska Toseland bli en vinnare i SBK igen får han hoppas att Spies byter till MotoGP för han kommer inte rå på jänkaren.
Det vore mer intressant att se honom där än i MotoGP hur som helst. Kan ju inte kännas meningsfullt att köra runt någonstans i mitten utan att någon tar notis om ens existens; om man är WSBK-mästare. Nä, bort med dököttet i MotoGP!

:)

Bifogat

• toseland_sell_out.jpg
    toseland_sell_out.jpg
    63.1 KB · Visningar: 72
Det är klart att det blir bättre tävlingar med fler hojar/förare i startfältet eller hur S&S3M, med tanke på 250GP debatten...
Det är som att jämföra meloner och russin.

Tänk dig en Rossi, sen inget, sen inget, sen inget och sen Talmasci, där har du dagens svenska 250 ungefär. Ytterst trist att titta på.

Det är som att jämföra meloner och russin.

Tänk dig en Rossi, sen inget, sen inget, sen inget och sen Talmasci, där har du dagens svenska 250 ungefär. Ytterst trist att titta på.
Jag tänker inte gå vidare i den här frågan men det var en kul parallell och jag visste att du skulle ha ett "bra" svar..

Hej !

tror oxå att toseland borde gå tbx till sbk. han passar nog
inte på 800cc prototyp hojar. han körde ju otroligt bra
både på ducatin och på hondan så talang saknas ju inte.
personligen hoppas jag det för det skulle göra sbk än mer laddat.

tycker inte att han är sämre förare bara för han skulle gå till sbk.
vissa förare passar till vissa hojar helt enkelt. betyder inte att de är sämre
för att de kan äga i sbk men är i mitten på motogp griden.

T ex ingen som vet om rossi skulle haka på spies på en R1a. bara hypoteser. pedrosa skulle förresten aldrig kunna köra sbk för han når ju inte ner :tungan

mvh

Du har fel som vanligt :arsele
250gp debatten handlar om att 32 rookie förare står och inte får köra pga dåligt med bantid. och i stället kör man lopp med 12st 250gp förare.
12gp får köra i stället för 32st rookiser.

Men sånt förstår inte du i alla fall, så jag borde inte skriva det här.

Du har fel som vanligt :arsele
250gp debatten handlar om att 32 rookie förare står och inte får köra pga dåligt med bantid. och i stället kör man lopp med 12st 250gp förare.
12gp får köra i stället för 32st rookiser.

Men sånt förstår inte du i alla fall, så jag borde inte skriva det här.
Nu är vi förvisso grymt OT men ok.
Jag är väl medveten om vad debatten handlade om. Om du inte kan se att det var en liten gliring med ett stänk glimt i ögat i mitt inlägg ovan så kan jag inte göra något åt det.
Sedan undrar jag när det var så att 32 förare inte fick någon bantid öht för att det var 12 förare i en annan klass. Get your facts straight.

Det vore mer intressant att se honom där än i MotoGP hur som helst. Kan ju inte kännas meningsfullt att köra runt någonstans i mitten utan att någon tar notis om ens existens; om man är WSBK-mästare. Nä, bort med dököttet i MotoGP!

:)
Frågan är ju var gränsen för dökött ska dras i MotoGP? rent krasst är det ju fyra somo inte är dökött även om det finns en handfull som kan ta sig upp på pallen under gynsamma förhållanden. Gör det att man vill se racing med fyra hojar på banan? Knappast va?

Frågan är ju var gränsen för dökött ska dras i MotoGP? Rent krasst är det ju fyra som inte är dökött även om det finns en handfull som kan ta sig upp på pallen under gynsamma förhållanden. Gör det att man vill se racing med fyra hojar på banan? Knappast va?
Det är en bra fråga. Krasst sett skulle det räcka med två eller eventuellt tre startled eftersom resten av fältet inte är tillräckligt bra för att kunna ta en pallplats eller ens komma i närheten av tätklungan.

Det utkämpas spännande dueller även längre bak i fältet?

Ibland. Men sällan får vi se dem på TV och ärligt talat är det ändå mer intressant och relevant vad som händer i täten där förarna som slåss om VM-titeln kör.

Jag tror tvärtom. Fler förare skulle ge mer konkurrens och bättre rejs med mer förare som kommer närmare toppen.

Dock kräver ju det att fler tillverkare levererar fler konkurrnskraftiga hojar och det är nog där den stora knuten sitter.

Det hade varit roligt med toseland hos stiggy teamet nästa år!?
Går han till WSBK tror jag det är Ten Kate som gäller med tanke på hur väl Roland och Gerrit Ten Kate pratar om Toseland. Dessutom går ju rykten om att Stiggy eventeullt ska byta till Yamaha till nästa år.

Sedan undrar jag när det var så att 32 förare inte fick någon bantid öht för att det var 12 förare i en annan klass. Get your facts straight.
Du förstår mycket väl vad Eskil menar så lägg ner istället.
Dessutom går ju rykten om att Stiggy eventeullt ska byta till Yamaha till nästa år.
Bara hoppas han får samma fart på den som fabriksteamet. I övriga Superbike-serier med lite hårdare reglement än i tex WSBK och BSB är ju nya R1:an en rejäl besvikelse.

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar