Hodgson AMA-champ 2005 - "No way!"

Alltså, medelmåttan Hodgson kan nog vinna AMA.
Fast han är ingen medelmåtta, han kan köra riktigt jävla fort, och i stort sett ingen som kört i motoGP och 500'a är några medelmåttor. Men som sagt det beror ju givetvis på vilka man jämför med.
Lite som att man skulle kalla en tennisfjant som ligger 15'e i världen för medelmåtta för att han inte är världsmästare..

Vanan att köra på "sin bana" kommer göra att Hodgson kommer få Väldigt svårt att ta nån seger mot lokala favoriterna som t.ex Mladin. Men Hodgson är nog "generellt" snabbare än de flesta och kommer därmed ligga i toppstrid utan problem. men så lätt kommer det inte gå.

oFFkeFF skrev:
Alltså, medelmåttan Hodgson kan nog vinna AMA.
Fast han är ingen medelmåtta, han kan köra riktigt jävla fort, och i stort sett ingen som kört i motoGP och 500'a är några medelmåttor. Men som sagt det beror ju givetvis på vilka man jämför med.
Lite som att man skulle kalla en tennisfjant som ligger 15'e i världen för medelmåtta för att han inte är världsmästare..

Det är just det jag skriver: att han kommer visa att AMA-förarna håller medelmåttig klass med internationella mått.

Nyteknik skrev:
Själv är jag övertygad om att Hodgson kommer visa vilken nivå AMA-förarna håller med internationella mått; medelmåttig.

"Medelmåtta" har en klart negativ klang. Men det hindrar inte att även någon som är mkt duktig kan vara en; det beror ju på vem/vad man använder som referens.

Frågan är väl om Hodge kommer att kunna anpassa sig till den amerikanska banstandarden som ju inte är känd för att vara exemplarisk. Aaron Slight hoppade ju t ex av sin AMA-styrning för ett par år sedan just pga detta.

Penguin skrev:
Frågan är väl om Hodge kommer att kunna anpassa sig till den amerikanska banstandarden som ju inte är känd för att vara exemplarisk. Aaron Slight hoppade ju t ex av sin AMA-styrning för ett par år sedan just pga detta.

Hodgeson är iofs från england, där standarden på banorna inte är särskilt hög.

oFFkeFF skrev:
Hodgeson är iofs från england, där standarden på banorna inte är särskilt hög.

Sant iofs, men de sista åren har han ju turnerat ute i stora vida världen, och därmed säkert vant sig vid den standarden.

Hur som helst tror jag inte att han kommer att bli en självklar vinnare iaf.

Laconi åkte ju dit på kul en tävling på slutet i år,
kom 5:a om jag inte minns fel på ny cykel och obekant bana.
Skrämde skiten ur de amerikanska stjärnorna iaf.

Edit:
Det var Lanzi som kom bäst (4:a) han kör WSS på Duacti 748R
till vardags.

http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=5&nid=101069

“I think we had a shot at the podium, but unfortunately a switch broke with six laps to go,” said Lanzi. “Still, it was really good to race with Regis and Ben Bostrom.”

Last edited:
gthyni skrev:
Laconi åkte ju dit på kul en tävling på slutet i år,
kom 5:a om jag inte minns fel på ny cykel och obekant bana.
Skrämde skiten ur de amerikanska stjärnorna iaf.

Edit:
Det var Lanzi som kom bäst (4:a) han kör WSS på Duacti 748R
till vardags.

http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=5&nid=101069

Lanzi kör en 749R! 748 e den gamla modellen.
Han hade för övrigt högsta toppfarten av alla på Monza när de var där, 298 km/h, rätt så grymt för en Supersport hoj.

maxximus skrev:
Lanzi kör en 749R! 748 e den gamla modellen.
Han hade för övrigt högsta toppfarten av alla på Monza när de var där, 298 km/h, rätt så grymt för en Supersport hoj.

mea culpa

749R förståss,
visst var det Lanzi som vurpade bort mästerskapet i
superstock häromåret eftersom han ville vinna race
till varje pris.
Vi gillar friskusar, han ska visst till world superbike 2005.

Hodgson tog inte chansen, sitt livs chans, att göra intryck i Moto-GP utan har efter säsongen klagat på hur dåligt han trivts i teamet mm.
Tycker att det verkar som han tappat gnistan.
Jag tror inte han vinner AMA.

Lord Melchet skrev:
Hodgson tog inte chansen, sitt livs chans, att göra intryck i Moto-GP utan har efter säsongen klagat på hur dåligt han trivts i teamet mm.
Tycker att det verkar som han tappat gnistan.
Jag tror inte han vinner AMA.

Han är kanske inte bättre än de resultat han har presterat i MotoGP? Ska bli intressant att se hur långt det räcker i AMA-Superbike. Jag tror att han vinner eller i alla fall blir en av toppkillarna.

Hodge kommer nog inte vinna första året. Han kommer nog vara den snabbaste föraren, men Mladin är en hård gammal jävel som kan varenda kvadratmillimeter på banorna. Sen finns det ett par killar till som är snabba på de amerikanska banorna.

En bild på hodgson från senaste testet. :)

Bifogat

• Hodgson.JPG
    Hodgson.JPG
    65.4 KB · Visningar: 69
*/ ?>
Back