Hockey-VM 2005

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Hittade ingen annan tråd om VM så jag kickar igång en nu.
Vad tycker ni, har lagen motsvarat förväntningarna?

Tror att Wikegård är olyckligt kär i Sedinarna eftersom han alltid tycker att de gör fel. Annars är Wikegård kanon som bisittare. :tummenupp

Wikegård är precis där han ska vara. Bättre kommentator får man leta efter.

Hatar dock medias kappvändarvindjournalistik... Igår, Sverige nära fiasko, imorgon, Sverige gör succé... Skrämmande...

Alla femmor verkar producera. Kul som tusan!

Håller med om kappvändandet och måste nog erkänna att det är Götet-kedjan som är hetast, dom är ju sjukt bra. SSK har iaf ett bidrag(#37) och han har skött sig riktigt bra de första matcherna.

Tycker det är roligt att Sedinarna producerar. Inte mina favoriter, inte heller Hedström. Men ändå roligt.

Fröjd att se Alfredsson, Peppen och Samme. Kul att Kahnberg får lira...

Henke är stabil!

Tror detta vm blir ytterligare ett bevis på att tre kronor presterar som bäst när laget inte har med alla dom tyngsta nhl proffsen. slutspels gruppen kommer i vilket fall bli mycket tuff... lika bra det för det är då vi spelar bra hockey...

Ryderonthestorm skrev:
Tror detta vm blir ytterligare ett bevis på att tre kronor presterar som bäst när laget inte har med alla dom tyngsta nhl proffsen. slutspels gruppen kommer i vilket fall bli mycket tuff... lika bra det för det är då vi spelar bra hockey...
Det är en kalasbra mix av spelare. Till skillnad från World Cup. Namn som inte kan spela ihop, eller har hunnit spela ihop sig gav ju inget höjdareresultat direkt.

hållundan skrev:
Det är en kalasbra mix av spelare. Till skillnad från World Cup. Namn som inte kan spela ihop, eller har hunnit spela ihop sig gav ju inget höjdareresultat direkt.

Helt sant!
Hoppas vi spöar finland rejält imorgon

Grymt stabilt spel dom första 3 min. :3freak :7peta :kocko

Men sen såg man det svenska stålet. MUAAAhahahahahahhaa :fyllisar

Bra det ju...då är det USA eller Kanada nästa....då börjar det roliga och då ska Chris Ash också titta!

Sammanfattar matchen med några smileys.

1-0 :yoparty :fyllisar :hihi :arsele

Sedan:

:huvet :huvet :4skrika :3freak :huvet :gråta :tråkad :död

edit:
Om nån umebo råkade sitta på O´Learys så var jag en av dedär finnarna med landslagströja och sånt. Bara så ni vet.

Last edited:
Det värsta av allt är att imrogon (idag) kommer det att stå att Sverige "utklassade" Finland, är VM-guldskandidater, osv osv...

Återigen, kappvändarjournalistiken kommer påminna oss än en gång...

Sverige spelade bra idag, inte en chans i uttalandet dock att Finland var något som helst "utspelat"....

Kul match för övrigt. Siffrorna spelade inte matchen. Hedström imponerar mer och mer... Frölundakontrakt nära? (varför inte:hihi)

"Trollen bodde i varsitt stinkande torn i en dal som kallades världens ändtarm av dem som vågade nämna den. Tornen var förbundna med en stenbro så att trollen kunde kila över och svina hos varann under hockey vm." :död

Lite typiskt svenskt skakigt ibland men nu börjar det ju se ut som att vi faktiskt skulle kunna komma till final. :tummenupp Norström är min idol. Hårdast av de hårda.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT