Hockey viktigare än annan sport??

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
”Inte ett ord om att vi vunnit”
Bengt-Åke Gustafsson var inte bara glad efter segern i LG Hockey Games.
I ett inslag som ligger ute på Hockeykanalen.se skäller Gustafsson på tv-reportern eftersom det inte var något inslag i TV4-sporten på lördagen efter Tre Kronors seger mot Tjeckien.
– I går sa ni inte ett ljud om att vi hade vunnit. Det är bedrövligt, säger förbundskaptenen.
Det var efter segern mot Finland (4–0) som TV4 ville intervjua Bengt-Åke Gustafsson. Innan intervjun hann börja så gick "Bengan" till attack på grund av avsaknaden av reportage om segern mot Tjeckien.
– Jag tittade på nyheterna i går klockan 22.00. Sporten, Zlatan gjorde ett mål, det var det viktigaste av alltihop. Det var det enda som sades. Inte ett ord om att vi hade vunnit och hade final mot finländarna, inte ett ord.
Reportern förklarar att han gjorde ett reportage som var med i 19.15-sändningen som avslutades med att det var final mot Finland på söndagen.
– Ja, precis. 22-nyheterna i går, inte ett ord. Det är bedrövligt måste jag säga. Det tycker jag faktiskt är riktigt dåligt, svarar Gustafsson.

Beng-Åke är förbannad för att tv4sporten inte visade att 3kronor vunnit någon match :3freak
Tur han inte är verksam inom motorsporten för då hade han antagligen fått hjärnblödning.
Kvittar ju om det är vm, em eller liknande så visar ju svensk tv knappt någon motorsport eller ens nämner något.

Man blir förbannad :gnissla

Dessutom i en Kalle-Anka turnering. Landslagshockeyn är fullständigt ointressant eftersom den i regel befolkas av amatörer. World Cup och OS är enda undantagen.

Nehe!? Gjorde Zlatan ett mål igår? åh, var det snyggt eller? inga assist?
åhh jag bara älskar fotboll och Zlatan, synd att TV inte sänder mer fotboll, gärna på flertalet kanaler, och ju oftare det är fotboll samtidigt på flera kanaler, desto bättre.

:rolleyes:
(annars så håller jag med dig, okej att det kan vara dålig stil att inte rapportera om deras vinst (mig helt ovetande hehe), men det är ju inget jämfört med valfri aktivitet av motorsport som sker i landet som aldrig får någon publicitet, med undantag för rejäla olyckor....)

Misstänkte att det inte skulle bli nån uppståndelse i tv kring matcherna så jag var på plats istället och såg våra tappra krigare live!
Duktiga pojkar!

Det är typ som innebandy (eller landhockey) med andra klubbor. Och på is. Med skridskor. Och puck istf boll. Och mer skydd.

Och lika fjolligt.
Dom enda lagspelarna som ska ha lite respekt är väl bandymålvakterna, dom skulle jag inte vilja byta med.

Hockey är det bästa som finns. Både att spela och titta på.
Och jag förstår Gustafsson, zlatan gör ett mål så är det värt en massa uppmärksamhet och priser. Men om våra duktiga svenskar borta i NHL gör mål så är det bara Jaja och en klapp på huvudet.
Ska det inte vara större att bli uttagen och representera sitt land än att bli köpt och kräva flera miljoner för att kicka lite tygboll åt någon rik shejk? :va

Och jag förstår Gustafsson, zlatan gör ett mål så är det värt en massa uppmärksamhet och priser. Men om våra duktiga svenskar borta i NHL gör mål så är det bara Jaja och en klapp på huvudet.
Ska det inte vara större att bli uttagen och representera sitt land än att bli köpt och kräva flera miljoner för att kicka lite tygboll åt någon rik shejk? :va

Nej! :)

Förr i tiden så var ju VM i ishockey oxå något jag verkligen ville se på... nu hör man knappt talas om hocket-VM... får liksom inte intresset heller att titta. Var bättre charm på hocket förut.

Nu är det mest fotbollstrams o tramssport i övrigt där TV sänder damhandbollsmatcher med tomma läktare. Bra där.

Nej, nej och nej.

Jag håller med om att Zlatan får mer uppmärksamhet i media än han förtjänar, men som ett motexempel kan ju tas hur mycket motorsport som tas upp i media.

Hur många vet t ex. att Tony Rickardsson är flerfaldig världsmästare i speedway? Ska det inte vara större än att några svenskar blir uttagna i någon turnering?

Och angående svenskar i NHL, hur mycket mediauppmärksamhet har Foppa och pojkarna fått? Ganska mycket vill jag påstå.

Hockey är inte en sport, det är en idrott:

Idrott luktar svett, sport luktar bensin :basta

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt