Hobbytips-tråden

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
På förekommen anledning..

Behöver lite tips på hobbys man kan pyssla med.

I mitt fall helst billiga, möjliga att pyssla med hemma på nätterna (dvs tyst för att inte störa grannar) och kan man göra några slags pengar på det vore det en guldkant :gnissla

Har försökt lära mej sticka men var riktigt värdelös på det.

Piratkopiera, rita, sjunga, städa, baka, laga mat, lära dig ett språk. Finns ju tusen saker....

Piratkopiera, rita, sjunga, städa, baka, laga mat, lära dig ett språk. Finns ju tusen saker....

Gjort, suger på men funderar på att börja lära mej, låter mycket, låter också ganska mycket, låter mycket om man måste vispa, kan inte äta matlådor, försöker lära mej kinesiska.

För att förtydliga lite så jobbar jag ständig natt men har 12 timmarspass vilket gör att jag har väldigt många lediga dagar men inte tillräckligt länge för att ställa om dygnet.
Detta resulterar ju i att man sitter vaken hela nätter och blir jävligt snabbt uttråkad.

Det här var ett problem man aldrig stött på själv, oftast brukar det ju vara hobbyn som väljer dig och inte tvärtom.

Skaffa en lödkolv och lär dig grunderna inom elektronik ifall du inte redan kan det, sen börjar du bygga små elektromagnetiska kanoner typ coilgun och railgun. Låter inget förrutom när du skjuter med den, kostar inte mycket och är sketaroligt. Bygger du en flerstegs-coilgun kan du roa dig med att skjuta skator från balkongen sen.:tummenupp

http://youtu.be/vP4pL2fZQBo

Kör hårt!:)

Silversmide? Visst, pyttelite bankbank blir det väl med inte direkt á la grovsmedja. Försiktigt hamrande på sin höjd. I övrigt mest sågning, lödning etc. Borde kunna gå att pyssla med i vanlig lägenhet utan att störa grannarna :)

Det här var ett problem man aldrig stött på själv, oftast brukar det ju vara hobbyn som väljer dig och inte tvärtom.

Skaffa en lödkolv och lär dig grunderna inom elektronik ifall du inte redan kan det, sen börjar du bygga små elektromagnetiska kanoner typ coilgun och railgun. Låter inget förrutom när du skjuter med den, kostar inte mycket och är sketaroligt. Bygger du en flerstegs-coilgun kan du roa dig med att skjuta skator från balkongen sen.:tummenupp

Kör hårt!:)

Ja sånt där pill kan vara skoj men dessvärre kan jag noll och nada om elektronik och skulle förmodligen skjuta mej själv i benet om jag gjorde ett vapen :P
Skulle dessutom förmodligen inte kunna motstå att, ifall jag lyckas, bygga större och större tills jag skjuter sönder grannens fönster.

Done that. Börjar tröttna på alla idioter som spela nattetid.

Silversmide? Visst, pyttelite bankbank blir det väl med inte direkt á la grovsmedja. Försiktigt hamrande på sin höjd. I övrigt mest sågning, lödning etc. Borde kunna gå att pyssla med i vanlig lägenhet utan att störa grannarna :)

Jag har faktiskt en faster som pysslar med sånt så jag har funderat på att gå nån kurs hos henne. Skulle ju gå att tjäna lite pengar på också :)

Flytta till ett hus, klart! :tummenupp

Så var det ju det där med budget också. Så vitt jag förstår är husägande allt annat än billigt.

Jag har faktiskt en faster som pysslar med sånt så jag har funderat på att gå nån kurs hos henne. Skulle ju gå att tjäna lite pengar på också :)
Gör det, det är faktiskt riktigt roligt:tummenupp Jag går en kurs på studiefrämjandet här i lund:)

I vårt yrke har man varken liv eller hobby, fritiden går ut på att vänta på att få åka till jobbet o stå standby ifall nån på andra skiftet blir sjuk så man måste hoppa in.

Men det är ju ganska populärt hos de redan kraftigt överviktiga kollegorna om man börjar baka om nätterna o tar med sig sina bakverk till jobbet.

Annars kan du ju ägna lite tid åt att börja kolla upp vad du ska göra åt dina framtida magbesvär som du kommer få, vad du kommer kunna äta, vilka mediciner du kommer behöva käka o framförallt börja kolla upp vilka symptom som visar sig så du vet när det börjar o kan bli riktigt hypokondrisk. :tummenupp

I vårt yrke har man varken liv eller hobby, fritiden går ut på att vänta på att få åka till jobbet o stå standby ifall nån på andra skiftet blir sjuk så man måste hoppa in.

Men det är ju ganska populärt hos de redan kraftigt överviktiga kollegorna om man börjar baka om nätterna o tar med sig sina bakverk till jobbet.

Annars kan du ju ägna lite tid åt att börja kolla upp vad du ska göra åt dina framtida magbesvär som du kommer få, vad du kommer kunna äta, vilka mediciner du kommer behöva käka o framförallt börja kolla upp vilka symptom som visar sig så du vet när det börjar o kan bli riktigt hypokondrisk. :tummenupp

Ja som tur är har jag en nyfunnen hobby nämligen löpning samt en ansökan hos högskolan som ger svar 12:e december.

Så förhoppningsvis slipper jag scenariot du målar upp :P

Back