Hmmm.. spik o platta på brutet lårben?

valmers skrev:
Jadå, bara att be farbror ortopedkirurgen snällt. Här är min kollektion :3freak

var hade du tjugan :va

för mig va det inget snack om att spikar/skruvar skulle ut, har iof "bara" krosat handleden men ändå... 8veckor skulle det ta...

Moroso skrev:
Shit...har gått nio månader sen min subtrokantära lårbensfraktur spikades. Kraftigt halt, tre centimeter kortare vänsterben och klen muskelstyrka i benet :huvet Vinkeln på höftleden ser inte ut att vara som den ska efter spikningen :confused: Hoppas det går att fixa, väntar på tid för datortomografi röntgen för att kolla att frakturen är helt läkt.
Det där är inte bra, du pajar ryggen om du går och snedbelastar så där. Vid nästa läkarbesök, kräv svar på hur du kommer att behandlas för att lindra dina nuvarande och framtida besvär.

valmers skrev:
Jadå, bara att be farbror ortopedkirurgen snällt. Här är min kollektion :3freak

oh fy faan tyckte mina spikar å skit i handen var stora....
klotar man för många gånger blir man ju mer robocop än människa!

och va fina ord ni kan har ni nån översättning :confused:

hjälp mig! :)

Du ska kräva att få märgspiken borttagen. Att din läkare säger att man inte tar bort den om du inte har besvär av den, beror på endast på att det inte finns tid eller pengar för sådana operationer. Man vet aldrig vilka besvär du kan få av järnskrotet om några år.

Inte kul att bli uppskuren igen, men det är det värt, tro mig.

Hejsan kunde inte hålla mig från ett inlägg i denna intressanta diskussion om lårbensfrakturer när jag sitter på en själv och har rejäla problem.
nu är iof inte min skada relaterad till en motorcykelolycka men hoppas det är okej att ställa några frågor ändå.
av vad jag kan se hos era frågeställningar angående spikar och annat skit som ska ut ur kroppen som skapar massa problem, är det kanske någon eller några av er som stötte på stora eller större rörelseproblem i höften osv när spikarna fanns där, berätta gärna alla problem ni stötte på, jag är väldigt intresserad.
hur som helst så åkte jag på en lårbensfraktur längst upp vid bäckenet ungefär när jag åkte snowboard. följden blev 2 skruvar och ett fäste tror jag det var och det var en mängd diskussioner om de skulle sitta kvar eller om det skulle plockas bort. har varit hos en mängd olika läkare fram o tillbaka sedan olyckan hände för ca 6 år sen men alla säger detsamma "dom skapar inga problem för dig, går vi in o rotar där medför det en risk att du blir ännu mera orörlig eftersom det ändå är en ganska stor operation. jag har sjukt jobbiga problem när jag vill tex klippa naglarna på tårna eftersom det tar emot i höften när jag ska böja mig framåt, samma sak med vissa rörelser framåt när man sitter, kan det bero på spikarna?
fick även en delad muskel på köpet när läkarjäveln vägrade inse att det var ngt fel på mig, trots sjukt höga morfinhalter i kroppen men smärtan vägrade ge sig, fick opereras 3 ggr ist för 1 dom var tvugna att öppna ärret igen o låta blodet rinna ut för att det blev för stor belastning på lårmuskeln på vänster utsida. detta medför dock inget problem med rörligheten i bäckenet och höften, eller borde inte påverka tycker jag iaf. är väldigt tacksam för svar tack på förhand/alx

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...