Hmmm!!??? OT så in i h_____e!!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Sorry detta får lite zatzymupp-stämpel......men vill inte bli sådan, å logga mig där så tänkte att ngn här, sitter inne med lite fakta.....

Skall köpa ny sulor till bilen i vår (ev. nu om jag hittar schyssta priser ngnstans.)
Och då är min fråga! Vilket märke??? :va
Fanns ju en djungel av märken!.. :huvet
Storleken är 225/40/18 om det har ngn betydelse.

Pris får ej överstiga 8600:-

Kom med förslag och motivering! :tummenupp

Om du tittar in på: http://www.gummihuset.se så finns där en hel del däck under det priset som du hade tänkt dig, bland annat goodyears Eagle F1 som jag bara har hört bra saker om. Så det skulle ju kunna vara något, 6900:- för 4st, så har du pengar över till annat, t.ex. kränga på dom ;)

www.gummihuset.se

Goodyear eagle F1 6900:-
Kumho Ecsta 711 5800:-
Michelin Pilot Sport 8700:-
Bridgestone Pole Position S-03 8200:-

Alla "märkesdäck" är bra. Sen beror det ju på vad du ska ha bilen till. Bana, ja då blir det banåkarna som får svara, men annars så är väl livslängden avgörande.
När jag knegade på en taxifirma så fick vi ut 1000 mil på Hankooks skitdäck medan Michelin primacy höll i 2500 mil (215/55 16"). Dessutom var Michelindäcken tystare och pålitligare vid regn.

Edit: Vad är det för bil? Effekt?

juha01 skrev:
www.gummihuset.se

Goodyear eagle F1 6900:-
Kumho Ecsta 711 5800:-
Michelin Pilot Sport 8700:-
Bridgestone Pole Position S-03 8200:-

Alla "märkesdäck" är bra. Sen beror det ju på vad du ska ha bilen till. Bana, ja då blir det banåkarna som får svara, men annars så är väl livslängden avgörande.
När jag knegade på en taxifirma så fick vi ut 1000 mil på Hankooks skitdäck medan Michelin primacy höll i 2500 mil (215/55 16"). Dessutom var Michelindäcken tystare och pålitligare vid regn.

Edit: Vad är det för bil? Effekt?

Ford Mondeo ST220 (226hk)
Kombi, så det blir inget banköra! :hihi

Rasorblade skrev:
Ford Mondeo ST220 (226hk)
Kombi, så det blir inget banköra! :hihi

Då är det bara att köpa dom som håller längst och är billigast i inköp! Det bästa bore att hitta 18" som hade ett lågt hastighetsindex. Ju högre hastighetsindex, desto fortare slits dom. Tror dock inte att det finns i dessa dimensioner.

Kom just på att det är ju svinbilligt med dessa feta sulor numera! Kollade sist typ 2000-2001 och då kostade 17" mer än 18" idag. Jag kör med devisen att ju högre profil, desto billigare, mjukare, tystare går bilen! Inte så snyggt på alla bilar, men en Volvo 850 med 18" är ju inte heller snygg så.... :tungan

Hur rangordnar men OT egentligen, hur är något mer OT än annat?

"Behöve tips på nya däck till bilen!" hade kanske varit en bättre rubik.

Last edited:
Antar att det inte ska vara fartbegränsning på dem..?
Köpte Nankang NS-2 från gummihuset, tyvärr så har fälgarna
och däcken åkt på min Corrado än :( (motorras)
Men det är jävligt bra pris och några jobbarkompisar
åker på sånna däck.. Å de vart jävligt nöjda..

Sen som sagt jag har inte testat :mad:

A_o_D skrev:
Köpte Nankang NS-2 från gummihuset........
Men det är jävligt bra pris...........

Där fick man tom Kumhos 712 för 4200:-/4st.

Om prisskillnaden är det dubbla och däcken är av ett välkänt märke och inget lågbudgetskräp, så lönar det nog sig att köpa det billigaste. Svårt att tro, att ett kumho slits ner på halva tiden mot ett Goodyear el liknande. (inget ont om nankang eftersom jag aldrig hört om dom innan)

juha01 skrev:
Där fick man tom Kumhos 712 för 4200:-/4st.

Om prisskillnaden är det dubbla och däcken är av ett välkänt märke och inget lågbudgetskräp, så lönar det nog sig att köpa det billigaste. Svårt att tro, att ett kumho slits ner på halva tiden mot ett Goodyear el liknande. (inget ont om nankang eftersom jag aldrig hört om dom innan)

Det skiljer ju väldigt mycket mellan bilarna de sitter på också..
Tidigare har jag alltid kört med Goodyear Eagle F1 fastän att man får
höra att det är suddgummi.. Visst är det ett mjukt däck men på en Corrado passade de perfekt!

Körde 2 säsonger på samma däck(kör absolut inte lugnt, se ovan ;)) , medans de flesta man får höra om bara klarat sig 500mil.. Men tyvärr så blev det inte sånna denna gången pga att jag köpte hoj och att motorn rasat.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg