Hmm

Coolkille

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Nrs
Tja

Var ute och med kompisen i går. Jag ligger bakom i ca 50 och råkar köra in i han bakifrån för att han bromsar alldeles för snabbt. Kompisen mc går omkull, glider och studtsar ett x antal meter och min framskärm spricker, trasigt däck m.m. Kompisen klagar på mig och ger sig inte heller. Vad ska man göra vill helst inte farsan ska veta eftersom det är han som står som ägare. Vem har rätt att kräva vem på pengar i ett sånt här fall

Coolkille skrev:
2226740 Tja

Var ute och med kompisen i går. Jag ligger bakom i ca 50 och råkar köra in i han bakifrån för att han bromsar alldeles för snabbt. Kompisen mc går omkull, glider och studtsar ett x antal meter och min framskärm spricker, trasigt däck m.m. Kompisen klagar på mig och ger sig inte heller. Vad ska man göra vill helst inte farsan ska veta eftersom det är han som står som ägare. Vem har rätt att kräva vem på pengar i ett sånt här fall

Tråkigt läge alltid bakomvarandes fel.. det blir ditt fel eftersom då har du ligger för nära inte varit tillräckligt uppmärksam..

Coolkille skrev:
2226740 Tja

Solklart att det är ditt fel då du inte håller tillräckligt avstånd till framförvarande mc, bara att pröjsa alt kontakta ditt försäkringsbolag.

De är ditt fel :7peta , du låg tydligen för nära honom eftersom du inte hann med å bromsa utan åkte in i honom. Håll ett bra avstånd till den framför dig.

Coolkille skrev:
2226740 Tja

Last edited:
Bromsar för snabt ?? :confused: :notme

Lär dig hålla avstånd, så ska nog allt gå bra i fortsättningen :tummenupp

Var glad istället att inte polarn eller du ådrog er person skador !!

Moahahahahaha :hihi Bromsar för snabbt, det var det bästa hittills. Du låg inte för nära då? det är DITT fel vilket du även borde veta eftersom jag utgår ifrån att du har bläddrat igenom teoriboken. Betala och se glad ut och var jävligt nöjd att ingen är skadad. Om det hade sprungit ut ett barn på vägen, skulle han inte ha fått bromsa hårt då eftersom du ligger bakom? Ett till tips är ju att försäkra hojen på dig själv så slipper du oroa dig för vad farsan tycker.

Coolkille skrev:
2226740 Tja

Det är därför de kom med "3 sekunders regeln"... :tummenupp

kan de aldrig va så att..ja tex.
om hans kompis tokbromsar utan anledning..
o han vet att han e bakom, typ att han uppkallar fara som inte skulle finnas där annars..
om han gjort de medvetet?
bromsa han för nåt så har ju han rätt iaf. men om han bara bromsar hastigt för skojs skull..
ahh ja vet inte..
klart man ska hålla avståndet för att nåt kan komma ut i vägen närhelst ändå men ändå, om ni förstår.

fast nu lä ju aldrig din "kompis" erkänna om han bromsat "bara för att"

Coolkille skrev:
2226740 Tja

Två frågor. Varför låg du så nära och varför låg du rakt bakom och inte snett bakom? Då hade du kunnat köra rakt förbi honom t.ex.

Jaja, det är inte så mycket att snacka om, betala och var glad, det är ditt ansvar som bakomvarande att hålla tillräckligt avstånd.

Ni anmäler detta till era försäkringsbolag.
Du är skulden till olyckan.
Ditt försäkringsbolag betalar din kompis reparation.
Är det så mycket skador på din hoj att det överstiger självrisken (om du nu har helförsäkrat) tar du det på din försäkring annars betalar du dina skador själv.
Verkar bara vara ett däck och en skärm ju.

Hur kan han bromsa för snabbt?? om du inte hinner stanna på samma sträcka låt du för nära!! bara betala och se glad ut!

Gurra Gixxer skrev:
2226741 Tråkigt läge alltid bakomvarandes fel.. det blir ditt fel eftersom då har du ligger för nära inte varit tillräckligt uppmärksam..
Även jag säger som de andra här..
Påkörning bakifrån är nästan det enda fall där det alltid pekas ut EN enda ansvarig - den som kör på bakifrån..

var med om samma sak för några veckor sedan kompisen körde in i mig dock inte i dem hastigheterna pajja blinkersen och bakkåpan fick sig en törn dock förlitet enligt min mening att ens ta upp det med försäkrningbolaget,, är grymt glad att han inte körde in i mig i högrehastighet. bara en lite fråga vad tjänar du på att din pappa inte vet om det?? låter ju bara dumt, ibland måste man kunna ta emot lite :fatta! och inte fly undan. Tror själv att din kära far kommer få nys om det och då blir det väl bara värre? aja hoppas det löser sig och som ovanstående håll avstånd

Last edited:
Hahaha... Bromsa för snabbt.. Ja jävlar... :hihi

Betala å va gla!

Tips till nästa gång.. Hålla avstond och ligg "omlott"

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back