hmm vilken hoj till vettig försäkring?

hmm tack för alla svar!! nu kommer det stora problemet att hitta reg nr på alla de olika modellerna och ringa till försäkringsbolagen och se vad premien landar på.. så om det är ngn som vet ett reg nr på en hoj som nämts ovan får ni gärna pm:a mig eller maila på joakim_ahs@bredband.net

hmm jag bor i solna vet inte om de e bra eller dåligt för att vara i sthlm.

det märkliga var angående årsmodeller när jag frågade både if och LF var att de sa att årsmodellen på hoj inte spelar ngn roll då det är risken att ja kör ihjäl mig som är dyrast och det bara är effekten de kollar på. märkligt tycker jag

På trygghansa.se kan du kolla "manuellt" så att säga på deras hemsida.
Inte alltid att deras uppgifter är 100 bara. Men kul att kolla!

plimpe skrev:
tjenare har ringt runt och kollar på försäkringar på hojar som ja tycker verkar roliga att köra och ha men alla är jhu helt sjukt dyra att försäkra.

är det ngn som har ngt bra tips på en hoj som jag, 24år i sthlm, kan äga samt försäkra utan att betala en premie på över 10000kr / halv år för halv försäkring.

TRX850 är en rolig å billig hoj enl mig å rätt så skotttsäker, men bilda dig en egen uppfattning ut å provkör en :tummenupp

plimpe skrev:
hmm tack för alla svar!! nu kommer det stora problemet att hitta reg nr på alla de olika modellerna och ringa till försäkringsbolagen och se vad premien landar på.. så om det är ngn som vet ett reg nr på en hoj som nämts ovan får ni gärna pm:a mig eller maila på joakim_ahs@bredband.net

hmm jag bor i solna vet inte om de e bra eller dåligt för att vara i sthlm.

det märkliga var angående årsmodeller när jag frågade både if och LF var att de sa att årsmodellen på hoj inte spelar ngn roll då det är risken att ja kör ihjäl mig som är dyrast och det bara är effekten de kollar på. märkligt tycker jag

Det om att årsmodeller inte skulle spela någon roll är snicksnack. För mig kostar det multum med alla nya hojar (oavsett effekt) medan lite äldre hojar bara är dyra. Vissa hojar är reggade med olika uppgifter om effekt beroende på årsmodell. Jag har för mig det är så med en del ducatimodell och zxr.

Tips på ställen att hitta reg nr är

blocket.se
hojtorget.se bytbil.com

En B12:a kanske? Halva premien på den vs andra liknande hojar.

newbee skrev:
TRX850 är en rolig å billig hoj enl mig å rätt så skotttsäker, men bilda dig en egen uppfattning ut å provkör en :tummenupp

Helt OT, men det är lite ironiskt att den hoj som har TRX850 som reg-nummer är en BMW R1150GS!
(jo, jag har tråkigt, och borde göra något vettigt med mitt liv :rolleyes: )

Kolla vad du skulle få betala för en TL1000s. :7peta
De börjar faktiskt bli riktigt humana mot plånboken, iaf hos Trygg hansa.

tjenare efter att ha kollat på TH hemsida har ja funnit att thundercat 600r -97 skulle kosta 7180kr

honda vtr 1000f - 97 8130

cbr 1100 -97 8309
yzf 1000 -96 9371
kawa zzr 1100 - 92 5852
ducati 900ss -95 6500

vad säger ni?
är det riktiga uppgifter eller är det ngt som är skumt?
hur är thundercaten att köra? tycker det verkar vara en intressant hoj.

men som sagt om ni har ngt reg nr som ja kan låna för att kolla premie vore det skiiit sjysssstt

Man kan inte alltid lita på dem. Enligt deras hemsida skulle pappas suzuki 1100 gsx-f på 143 kusar kosta mig 4000 om året helförsäkring.
Jag kollade vidare på detta och såklart stämde det inte. Det var runt 20000 det skulle gå på.

Det ser ju ganska shysst ut. Är det hel eller halv?

Har en kompis som haft en thundercat. Han var väldigt nöjd. Tydligen så låg den i försäkringsklass 7 när klasserna fortfarande gällde.

Fireblade 93-97!!! :tummenupp :yoparty
Den är strypt från fabrik när den kom Sverige så den ligger på ca 40kw

Jag betalade 4300:- hel/hel för en 93:a men är då över 30.......

samma sak med honda vtr firestorm, den har kanon försäkring hos if

En bra o rolig hoj,

Lycka till med letandet!

Tolf

plimpe skrev:
tjenare efter att ha kollat på TH hemsida har ja funnit att thundercat 600r -97 skulle kosta 7180kr

honda vtr 1000f - 97 8130

cbr 1100 -97 8309
yzf 1000 -96 9371
kawa zzr 1100 - 92 5852
ducati 900ss -95 6500

vad säger ni?
är det riktiga uppgifter eller är det ngt som är skumt?
hur är thundercaten att köra? tycker det verkar vara en intressant hoj.

men som sagt om ni har ngt reg nr som ja kan låna för att kolla premie vore det skiiit sjysssstt

Jag köpte själv en VTR 1000 just för premiens skull. Tog kortet i somras och betalar 5200 HEL/HEL. För dig som bor i sthlm så blir premien 6200 HEL/HEL. Inte illa för en hoj på 110hk. Detta hos IF`s hondaförsäkring. Självrisker är 5k för stöld och 6k för vagnskada, helt ok mao.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025