hmm vilken hoj till vettig försäkring?

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
tjenare har ringt runt och kollar på försäkringar på hojar som ja tycker verkar roliga att köra och ha men alla är jhu helt sjukt dyra att försäkra.

är det ngn som har ngt bra tips på en hoj som jag, 24år i sthlm, kan äga samt försäkra utan att betala en premie på över 10000kr / halv år för halv försäkring.

Den gamla VFR750 -86 jag har till salu kommer du nog under det med, men annars lär det mesta tangera eller överskrida den gränsen, tyvärr.

IF's märkesförsäkring för Honda borde väl ge dig ett par hojar under 10.000? Alltså, kolla ett gäng Honda du gillar och kolla med IF vad de vill ha för dem.

plimpe skrev:
tjenare har ringt runt och kollar på försäkringar på hojar som ja tycker verkar roliga att köra och ha men alla är jhu helt sjukt dyra att försäkra.

är det ngn som har ngt bra tips på en hoj som jag, 24år i sthlm, kan äga samt försäkra utan att betala en premie på över 10000kr / halv år för halv försäkring.

Är du inte ute efter en r-hoj så kan jag tipsa om gsx600f, gsf600 bandit, sv650, även gsf1200 bandit är ganska billig.

Jag betalar 2400 kr helår/halvförsäkrad för min gsx600f -01, är 21år bor då i Skövde iofs. Både bandit600, sv650 kostar ungefär detsamma. Bandit 1200 låg på 2600 kr.
Har försäkrat hos bilsport&mc

Jag föreslår då en zxr 750 89-95.
har själv en 91 betalar 5000:- halv per år. är 20.
bor centralt i norrköping,

vill du ha en nyare hoj?
kolla då in
SV650
gsf600s /gsf650s
alltså en hoj som e en sporttouring :hihi

Vart bor du i sthlm? Mitt i smeten lr en bit utanför? Det är en väldans skillnad på innanför tullarna och t.ex. Ekerö, Nacka osv...

Varför inte köpa nya kawasaki er600:an????
Skulle väll ligga i förs.klass 5.
Annars sv650, Bandit 600/650, Cagiva raptor 650, Hyosung gt650 eller liknande.

plimpe skrev:

Jag hade en Hornet 600- 99 den här säsongen och betalade 3100:- hel/hel med IF. Jag är 25 och bor vid S:t Eriksplan. Lycka till :tummenupp

då jag bodde i vällingby så betalade jag 4500kr/halvår för en halvförsäkring hos folksam på min gsxr750 -92.
vissa bolag skulle dock ha den summan per månad :kocko

Det är förmodligen stor skillnad på Stockholm och övriga Sverige. Men jag betalar ca: 6000:- halv för min Gsxr 600 -97. :tummenupp Men en sak att tänka på är att åldern på hojjen spelar stor roll. En nyare hoj för mig skulle tömma plånboken på nolltid. :död

går det å komma under det homoholm? men som någon sa så kolla honda ja betalr 600 i mån halv/helår ok att ja bor på landet men iaf...CBR900rr

Jag kör Aprilia Mille -00, tog körkort i sommras, 28år, bor i utkanten av Malmö.

Betalar: påställd ca 800:-/mån, avställd 55:-/mån hos If.

Kan du tänka dig en lite annorlunda (på ett bra sätt) båge, så är Millen ett bra alternativ :tummenupp

Efter att ha provkört den var jag helt såld..... :banana

fwk skrev:
IF's märkesförsäkring för Honda borde väl ge dig ett par hojar under 10.000? Alltså, kolla ett gäng Honda du gillar och kolla med IF vad de vill ha för dem.

IF:s Hondaförsäkring kan eventuellt ha skyhöga självrisker beroende på modell, tänk på det.

Ktm

KTM registret rakt av, så kommer du köra billigt och roligt. Det är en av anledningarna varför Supermotard har blivit så poppis.

FZR 600 -93, väldigt rolig att köra, perfekt nybörjar hoj.
Betalar 6000:- om året för halvförsäkring, påställd hela året.
Har Bilsport MC försäkring och är 24 år.

Hojens ålder gör rätt mycket för premien. Jag (25, Uppsala) fick rätt bra premier på FZR 600 och zx9r från runt -95. Alla nyare hojar blir galet dyra. Kan du tänka dig en hoj utan kåpor är Honda Hornet, som tidigare nämnts, kanske det bästa valet ur försäkringssynpunkt. Max ca 4600:- hel/hel är helt ok för en hoj med nästan 100 hk. Det finns nog ingen annan hoj med ett lika bra förhållande mellan hk per försäkringskrona skulle jag tro. För mig kommer det att bli en Hornet till nästa säsong, just för att försäkringspremierna är så pass förmånliga.

Jag har en gixxer 750 r från 1985. Bara gått 4000 mil, fint skick.
Den har jag försäkrad hos bilsportmc. Helförsäkring för 1400 per år och bor i centrala malmö.
Shysst som fan! Har du en hoj som är 20 år gammal så räknas den som veteranare. Visst det finns inte så mycket man kan tänka sig. Men efter årskiftet så kan du ju köpa en 86:a;)

plimpe skrev:

Låter som det är märkesförsäkringar som gäller för dig. Kolla självriskerna för de kan vara tråkiga. 25 verkar också vara en magisk ålder. Tänk så MYCKET mognare du blir när räknaren går in på 25... :rolleyes:

Honda
BMW
Triumph

Fler roliga?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna