måste bara få fråga en sak. blev tillknuffad av en bil för ett tag sedan. vem har rätt. jag låg i ytterfilen i rondellen (skulle köra rakt igenom den) när jag sen skulle svänga ut ur rondellen kommer det en bil från inner filen och typ knuffar undan mig med hans bakdel på min framdel.. han skulle ut på samma ställe i rondellen som mig. han bytte lixom fil utan att se om någon var ivägen. han påstår att jag körde in i han bakifrån. men dom synliga skadorna är på min framsida men på sidan av bilen (vänster), och han har skadan därbak fast oxå på sidan (höger).. altså inte rakt bak. förstår ni? hehe
jag vet att han har väjningsplikt eftersom han byter fil. men kan jag åka på det med argumentet att jag körde på han bakifrån? för det är ju oxå alltid personens fel som kör på bakifrån som åker dit??.
jag vet att han har väjningsplikt eftersom han byter fil. men kan jag åka på det med argumentet att jag körde på han bakifrån? för det är ju oxå alltid personens fel som kör på bakifrån som åker dit??.
Last edited:

Fast det är ju smidigt för skaderegleraren att säga att du körde för fort och hann inte bromsa