Hm kluven man blir,hoj eller feta resor?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Blir attans kluven ibland på om man ska lägga hojen på is ett tag och satsa på
rejäla resor.
Hojen betyder trots allt mycket den med men kostar mer i längden även om den oxå är en upplevelse.
Priset 66.700 kr känns lite häftigt men man tycks få endel på dessa 22 dagar som resan sträcker sig.
Någon som varit iväg på nåt liknande?

www.ansgar.se

Många olika kulturer och folkslag möter Ni på den här spännande resan! Malaysia med Kuala Lumpur, historiska Malacka samt Kuching på ön Borneo. Kambodja med huvudstaden Phnom Penh och de storslagna templen i Angkor Vat. Singapore och härliga bad på Bintan Island. Därefter väntar en spännande vecka i Papua Nya Guineas högländer och vid Sepikfloden med fantastisk natur, paradisfåglar och ”stenåldersfolk”.

AVRESA: 8 april 2006. Reseledare: Åsa Övrelid
AVRESA: 30 september 2006. Reseledare: Stefan Edman
ANTAL DAGAR: 22
PRIS kr: 66.700 (aprilresan)

Öööhö. Jag skulle aldrig resa med arrangör på det där sätter. Bättre isf att läsa på rejält själv innan. Det ger högre flexibilitet, dessutom slipper du bli omkringföst i en turistgrupp. Tjejen gjorde i princip samma resa i höstas, men hon var borta 5 veckor. Flygresan dit borträknad så betalade hon 15000 för rubbet, inkl transporter (flyg båt etc) mat boende och shopping

Vad jag vill säga med det här att du akn ha bårde hoj och resa ! :banana

Jag grämer mig över att ha blåst bort min hoj-ekonomi på en 3-veckors thairesa nu över jul och nyår :( Visst är det kul med resor, men en hoj har man kvar. Jag har ca 300 bilder från en ö i thailand, deet hade blivit billigare att köpa vykort :gnissla
Och angående din resa så tycker jag inte det såg speciellt billigt ut, jag hittade liknande när jag letade thai-biljetter och då kostade det ca 20000:-/person för 29 dagar och man reste omkring en jävla massa. Det som tillkom var mat och vissa fasta utgifter på totalt 600$ om jag inte minns fel. Kolla alla stora asien-bolags hemsidor, det var där jag såg det!

R1 racer skrev:
rejäla resor.
Hojen betyder trots allt mycket den med men kostar mer i längden även om den oxå är en upplevelse.
Priset 66.700 kr känns lite häftigt men man tycks få endel på dessa 22 dagar som resan sträcker sig.
Någon som varit iväg på nåt liknande?

www.ansgar.se

Många olika kulturer och folkslag möter Ni på den här spännande resan! Malaysia med Kuala Lumpur, historiska Malacka samt Kuching på ön Borneo. Kambodja med huvudstaden Phnom Penh och de storslagna templen i Angkor Vat. Singapore och härliga bad på Bintan Island. Därefter väntar en spännande vecka i Papua Nya Guineas högländer och vid Sepikfloden med fantastisk natur, paradisfåglar och ”stenåldersfolk”.

AVRESA: 8 april 2006. Reseledare: Åsa Övrelid
AVRESA: 30 september 2006. Reseledare: Stefan Edman
ANTAL DAGAR: 22
PRIS kr: 66.700 (aprilresan)

För 66.700:- kan du klara dig hur läääänge som helst på egen hand i de trakterna, och du slipper dessutom turistfällorna.

Ja res på egen hand och för pengarna kan du ta dig till olika länder.
Är i samma sitts fast tvärtom, just res en massa och jobbar ihop till en hoj :tummenupp

Nej faaaaan, res själv istället!!

Reste 3 månader i Indien och Thailand och rubbet och stubbet, inklusive flygresor gick inte på mer än 25.000 kr, visserligen var boendestandarden........... låg, men va fan. :tungan

Sedan upplever man mycket mer när man åker lokalbussar än turistbussar, käkar på vanliga lunchrestauranger osv, på gott och ont men det blir en totalt oförglömlig upplevelse iaf.

Mv.h Ralf

Res själv, det blir roligare och billigare.
Jag, Zeb och The Wanderer åker 30/1 till NY och sen till Mexico för att vara borta tre veckor. Betalar 6200 för flygbiljetten och sen ska vi resa runt. Man slipper turistställerna och får se precis det man vill se själv.

Så sant som ni skriver!

Själv varit iväg 2 veckor i Thailand år 2003 inkl flyg,mat,snålt boende och sen istället massa utflykter osv för ca 11-12 tusen för allt.

1995 var jag 4 mån i Australien,jobba lite illegalt med grönsaks/äpple plockning för att finansiera resan,boende på billiga vandrarhem.
Åkte från Canberra upp till Cairns.Gick väl på 30-35 tusen total då med allt.

Det som locka här var ju Kambodja med Vat Ankor,Borneo och så Guinea.
Vet ej hur pass svårt,enkelt det är att resa till Nya Guinea på egen hand.
Men klart man skulle kunna snickra ihopa en resa för halva priset själv.

R1 racer skrev:
Det som locka här var ju Kambodja med Vat Ankor,Borneo och så Guinea.
Vet ej hur pass svårt,enkelt det är att resa till Nya Guinea på egen hand.
Men klart man skulle kunna snickra ihopa en resa för halva priset själv.
det är väl bara och dra iväg nånstans och skaffa biljett på plats? en uppstrukturerad resa på 22 dagar tycker inte jag är särskilt fet... bortsett från priset då.

R1 racer skrev:
.
Priset 66.700

Som alla säger... Du reser betydligt billigare själv.
Köp t.ex. den här biljetten:
http://www.kilroytravels.se/Jorden+Runt/Jorden+Runt+2/Classic+Round/Classic+Round.html
För 13000:- får du flyga
Från Sverige --> Bangkok/ Kuala Lumpur --> Sydney ---> Fiji --> Los Angeles --> New York --> Stockholm

Om jag inte fattat det fel bestämmer du själv NÄR du vill flyga vidare från varje ställe(tror det är inom 12 mån från avresan)

....Det innebär således att du har 53.000 kvar att bo/leva på de olika platserna.. Det borde inte vara några som helst svårigheter att vara borta minst det tredubbla om du ordnar boendet själv på plats...

R1 racer skrev:
rejäla resor.

Det ena behöver väl inte utesluta det andra?!

Jag skulle gärna dra iväg på en sjysst resa..men, om det innebär att vi måste offra MC-hobbyn och hojarna, skulle jag väl hemma ångra mig då jag inser att vårtecknen inte längre betyder hojsäsong.

Försök att lista fördelar/nackdelar, vad värdesätter du mest, gör det du vill och inte vad vi andra skulle göra.

Själv är man ganska kluven:

Köpa en K6 om ett år eller lägga pengarna på att renovera badrumet och ett s.k spabad nedsänkt på altanen

:wiggle

Last edited:
2fast4hjo skrev:
Försök att lista fördelar/nackdelar, vad värdesätter du mest, gör det du vill och inte vad vi andra skulle göra.

Själv är man ganska kluven:

Köpa en K6 om ett år eller lägga pengarna på att renovera badrumet och ett s.k spabad nedsänkt på altanen

Renovera badrummet osså köpr du en K7 istället, ett år efter!

2fast4hjo skrev:

Köp en K6:a och ställ en badbalja på tomten så har du både och. Bubblor tillverkar man själv :fart

newstead skrev:
Köp en K6:a och ställ en badbalja på tomten så har du både och. Bubblor tillverkar man själv :fart

:lol nu är det ju inte för bubblorna jag vill ha spabad utan för värmen och massagen. Det är isig en liten kostad (10-20´beroende på vilket träslag man ska ha) det är själva renoveringen av badrummet som kostar :gnissla

Last edited:
2fast4hjo skrev:
Och när han inte är hemma :(

dildo.jpg
:tummenupp

2fast4hjo skrev:

Köp badet, finns ingen anledning å köpa ny hoj ... du kör väl SV650 så du har ju redan världens bästa hoj enligt div. trådar ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg