Hm, fantiserar jag?

stämmer nog ganska bra eftersom man också ser hydralpumpen vid framdrevet!

Alltså måste den ha introducerats med systemet på på nån mässa lr nånting nån gång i tiden? Eftersom det där var 01an :) (som på mcpoolen iaf är första modellen)

Hur ska den lilla lådan få hjulet att snurra?

Nu förstår jag inte.... Framhjulsdrift? Den har ju kedja till bakhjulet..... Eller är det bara en bild på hur den ser ut?

Hinkas skrev:
Nu förstår jag inte.... Framhjulsdrift? Den har ju kedja till bakhjulet..... Eller är det bara en bild på hur den ser ut?

Tvåhjulsdrift menar jag självklart, driver på båda två...

OlleR6 skrev:
Tvåhjulsdrift menar jag självklart, driver på båda två...

Det borde jag ju ha förstått själv... Bara det att jag stirrade mig blind på kedjan till bakhjulet =).
Häftigt åk annars.... Hur är drivningsprocenten? 30% fram och 70% bak? Lär väl kunna sticka iväg ganska bra IAF =). Lite trist om man börjar spinna fram och ligger med nedlägg på en grusväg =).

Hinkas skrev:
Det borde jag ju ha förstått själv... Bara det att jag stirrade mig blind på kedjan till bakhjulet =).
Häftigt åk annars.... Hur är drivningsprocenten? 30% fram och 70% bak? Lär väl kunna sticka iväg ganska bra IAF =). Lite trist om man börjar spinna fram och ligger med nedlägg på en grusväg =).

Har vare fler trådar om denna apparat på forumet, men det handlar tydligen om 0/100 när det inte spinner, och 15/85 när det spinner. Det har även testats på R1 och andra hojjar (minns inte, men det var en lr två andra oxo)

OlleR6 skrev:
Har vare fler trådar om denna apparat på forumet, men det handlar tydligen om 0/100 när det inte spinner, och 15/85 när det spinner. Det har även testats på R1 och andra hojjar (minns inte, men det var en lr två andra oxo)

Aha, så det är som på en fyrhjulsdriven bil som kopplar in fyrhjulsdriften automatiskt när den känner att det börjar spinna. Smidigt =).
Finns det någon dokumentation om hur det gick med sporthojjarna som dom testat detta på? Vore ju ganska intressant utifall det gick att få kraften så att den inte reser sig på bakhjulet utan har all kraft ner i backen. Borde kunna få riktigt bra tidier 0-402 meter då =). Förutsatt att det inte börjar spinna såklart =).

Var det ingen som visste vart man kunde hitta lite dokumentation om hur det gick med detta tvåhjulsbygge på en r1'a?

EDIT: Tvåhjulsdrift bygge ska det såklart vara.... Har för mig att det var länge sedan dom kom på att det var mer stabilt med två hjul på en motorcykel :hihi

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...