BlazingBlomman
Ny medlem
1. Ripster
2. Vilse
3. aidem
4. VBK
5. Bjork3n
6. sofiiiii
7. voody75
8.BlazingBlomman
2. Vilse
3. aidem
4. VBK
5. Bjork3n
6. sofiiiii
7. voody75
8.BlazingBlomman
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Första hjälpen med inriktning på trafikolyckor för 10 - 12 pers. behöver vi inte nån lokal till, det fixar vi hemma hos oss. Vad behöver du?Okej, det låter bra. Isåfall kör vi första hjälpen med inriktning på trafikolyckor först. De som vill ha hlr eller d-hlr får det sen om så önskas. Ska kolla efter nån lokal nånstans. Förväntade mig inte riktigt att så många skulle vara intresserade![]()
Märkligt hur sånt här bara kan rinna ut i sanden.1. Ripster
2. Vilse
3. aidem
4. VBK
5. Bjork3n
6. sofiiiii
7. voody75
8.BlazingBlomman
9. Maverick_ou812, om det blir nu i semestertider samt att nån verkligen tar tag i det och genomför det. Sist blev det mest en massa. "om", "när", "hur" och "om det inte blir här o då så blir det där o så"
10. DasPB
Bestäm plats o datum så är det lättare för folk att antingen säga ja eller nej.
Märkligt hur sånt här bara kan rinna ut i sanden.![]()
Märkligt hur sånt här bara kan rinna ut i sanden.![]()
Första hjälpen med inriktning på trafikolyckor för 10 - 12 pers. behöver vi inte nån lokal till, det fixar vi hemma hos oss. Vad behöver du?
Erbjöd mig också att stå för "lokal" för att kunna genomföra detta men...Jag fixade lokal, käk och bestämde tid med Röda Korset i våras, men när dagen kom, var det bara tre pers som ville vara med.
Jag kan fixa lokal igen, men någon annan får hålla i det praktiska, känner mig inte inspirerad för det igen.
Nu blev det lite fel. Sitter på jobbet och skriver på mobilen. Jag är instruktör i HLR men inte i D-HLR. Jag får alltså inte utbilda i defibrilator än![]()
Om valet står mellan att fixa kursen nu och kunna rädda livet på någon asap eller vänta med den bara för att man ska få ett intyg på att man kan göra det så bör valet vara ganska enkelt...Jag har långt ifrån benkoll på allt sådant här... men defibrilator? Är inte detta en kurs som skulle var bra för oss mc-åkare om vi kommer först till en olycka eller kör i ett sällskap där olycka sker? Räcker det då inte med HLR?
Jag kommer ju inte skaffa defibrilator och lägga i toppboxen...
Sen håller jag med Satanja ovan... vore skitbra merit att ha det på papper...
Om valet står mellan att fixa kursen nu och kunna rädda livet på någon asap eller vänta med den bara för att man ska få ett intyg på att man kan göra det så bör valet vara ganska enkelt...
HLR-D är överkurs för oss hojåkare, vanlig först hjälpen är egentligen bra nog, HLR är bonus
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |