Hjulsnurr

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Bromsarna låg på fram så jag plockade isär, rengjorde kolvarna och såg att packningarna var rötta, bytte alla, luftade och skruvade ihop.
Nu ligger den på mycket mindre men ändå så pass att hjulet bara snurrar ett varv om jag tar i. Märkte även att det bromsar liiite mer på ett ställe av skivan. Är det normalt eller?
Var och ruckade lite på bromsskivorna (flytande) och dom rör sig inte, är det möjligt att nitarna ärjat fast?

Jabben skrev:
Bromsarna låg på fram så jag plockade isär, rengjorde kolvarna och såg att packningarna var rötta, bytte alla, luftade och skruvade ihop.
Nu ligger den på mycket mindre men ändå så pass att hjulet bara snurrar ett varv om jag tar i. Märkte även att det bromsar liiite mer på ett ställe av skivan. Är det normalt eller?
Var och ruckade lite på bromsskivorna (flytande) och dom rör sig inte, är det möjligt att nitarna ärjat fast?

de där med att bromskivan tar i mer på vissa ställer låter som att skivan är skev.
förstår inte riktigt vad du menar med att flytta bromsskivorna.
och att den bara rullar ett varv när du tar i och snurrar på hjulet låter inte så bra ! har du bytt bromsklossarna?

Jabben skrev:

tycker att ett varv inte e så dåligt ändå jag :va
men så länge inte bromsarna vibrerar e de no ingen fara. :)

micke85 skrev:
de där med att bromskivan tar i mer på vissa ställer låter som att skivan är skev.
förstår inte riktigt vad du menar med att flytta bromsskivorna.
och att den bara rullar ett varv när du tar i och snurrar på hjulet låter inte så bra ! har du bytt bromsklossarna?
Jag har inte sagt något om att flytta skivorna :va
Bromsklossarna är inte bytta men det är typ 5 mm kvar på dem

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion