Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SENSEI skrev:Behöver byta hjullagren i framhjulet på min hoj.. gsxr 750 -00.
Försökte som hastigast nu ikväll att få ur de gml.. De sitter rätt bra.
Någon som har lite tipps?
Ska på dem igen i morgon...
// SENSEI
Det var en ny variant som jag inte hört förrut men om det funkar så är det ju smidigt... Önskar att jag kom på det själv när jag bytte hjullager på min förra hoj då hade det gått snabbare... Fick knacka sönder styrningen eller vad man kllar det som håller kulorna på rätt avstånd från varandra sedan kunde jag flytta all kulor till samma sida och plocka ur inre lagerbanan... Innan jag hade gjort det kom jag inte åt att knacka något... Din metod hade ju sparat lite tid och en hel del svordomar...SENSEI skrev:Ingen som kom på den eminenta iden att ta ett rör.. stoppa i det i hjulet.. Svetsa fast jämsmed lagerkanten.. Slå ut.
Fungerar kanon.
Men tack för tippsen![]()
raukroland skrev:Det var en ny variant som jag inte hört förrut men om det funkar så är det ju smidigt... Önskar att jag kom på det själv när jag bytte hjullager på min förra hoj då hade det gått snabbare... Fick knacka sönder styrningen eller vad man kllar det som håller kulorna på rätt avstånd från varandra sedan kunde jag flytta all kulor till samma sida och plocka ur inre lagerbanan... Innan jag hade gjort det kom jag inte åt att knacka något... Din metod hade ju sparat lite tid och en hel del svordomar...![]()
![]()
![]()
Bra jobbat...SENSEI skrev:Bytte lagren och monterade hjulet på 20 min....![]()

SENSEI skrev:Bytte lagren och monterade hjulet på 20 min....![]()
Okdå.. Det var ju du jim som gav mig iden.. Du är gud...GSX1100FRAD skrev:Och vem kan det ha varit som kom med tipset om röret och svetsen???![]()
Kul att det gick bra då!
SENSEI skrev:![]()
Okdå.. Det var ju du jim som gav mig iden.. Du är gud...![]()
Det rådet hade jag med glädje tagit emot när jag höll på och pillade för att få ur kulorna ur lagret så att jag kunde få loss den inre lagerbanan och därmed distansen mellan lagren...GSX1100FRAD skrev:Och vem kan det ha varit som kom med tipset om röret och svetsen???![]()
Kul att det gick bra då!
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda