Hjullager

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Var ute och tog första turen för säsongen idag, de va riktigt nice.
Förutom ett par incidenter så gick allt fint(skallade en mås å ett hjullager i bak gick paj).
Nu är jag bara lite nyfiken på vad de kommer att kosta å byta alla hjullager i bak?, ska ringa å fråga på måndag men måste veta hur mycke ja kan dricka för i kväll :D

Perskan skrev:
2070453 Var ute och tog första turen för säsongen idag, de va riktigt nice.
Förutom ett par incidenter så gick allt fint(skallade en mås å ett hjullager i bak gick paj).
Nu är jag bara lite nyfiken på vad de kommer att kosta å byta alla hjullager i bak?, ska ringa å fråga på måndag men måste veta hur mycke ja kan dricka för i kväll :D
Hjullagret byter du lätt själv.
Ta lös fälgen. Ta ur lagren och åk till en affär som säljer kullager.. Tex swerull i Södertälje.
Tipps för att få lös de gml lagren..
Ta en lång stång, rör eller liknande. Tryck den genom fälgen. Håll den mot lagret och svettsa fast det i ditt gml lager... Smäll på röret, stången med en hammare.. och vipps så har du loss lagret...

Ps.. pilla först försiktigt bort packboxarna...

Kostnad hjullager ca 50-150 kr st... skulle jag tro.. Jag själv har aldrig betalat fullt pris för ett lager...

Om du tycker detta verkar krångligt så kan jag hjälpa dig någon kväll i veckan utan större bekymmer.... Fast då får du ta med hjulet till södertälje...

Lycka till

SENSEI skrev:
2070475 Hjullagret byter du lätt själv.
Ta lös fälgen. Ta ur lagren och åk till en affär som säljer kullager.. Tex swerull i Södertälje.
Tipps för att få lös de gml lagren..
Ta en lång stång, rör eller liknande. Tryck den genom fälgen. Håll den mot lagret och svettsa fast det i ditt gml lager... Smäll på röret, stången med en hammare.. och vipps så har du loss lagret...

Ps.. pilla först försiktigt bort packboxarna...

Kalas å tack för ditt svar! Ska absolut testa den varianten.

Kan man bara köpa hjullager i mc butiker eller finns de att hitta någon annanstans?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025