Hjullager GPZ900R

Uffe.se

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R
Tänkte byta hjullager i vinter. Vore bra att veta vad det sitter för lager innan jag plockar isär. Finns det sprängskisser på gpz:an på nätet?

Uffe.se skrev:
Tänkte byta hjullager i vinter. Vore bra att veta vad det sitter för lager innan jag plockar isär. Finns det sprängskisser på gpz:an på nätet?

Vad är det för årsmodell? Heter inte den ZX-900 också utomlands?! Har du kollat på buykawasaki.com? Men det har du säkert :-) Om inte kolla under, owners info osv.

Uffe.se skrev:

Lidköping!! Härligt!! Samma här..Får vi ta en tur i sommar.. :banana
Kollar om det står något Heynes Mekbok och alla papper jag har på den när jag kommer hem! Års-mod??..Tror inte det ändrat sig så mycket med åren.. Återkommer!!

Hittade inget i manualen ang dim på lagren. Men när dom e bort tagna och om du kan se dim-nr:en på dom, kolla med industi produkter (huset bredvid dialect), en del lager har dom för halva priset gentimot orginal. Lycka till..

Hej. Det där är enkelt. Knacka ur dom gamla (Kawor kan behöva lite hjälp av en värmepistol innan) , torka av dom och läs vad det står för beteckning på lagren. Oftast är det standarslager som man kan köpa hos vilken järnhandel som helst.
Ha de...............Per:squid

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form