Hjuldistanser GSX-R k5

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Tittar jag i manualen för Gsxr1000 K5 så ser det bara ut att vara en distans på höger sida på framhjulet. Det var så det såg ut när jag köpte min K5 i vintras.
På vänster sida går axeln in och verkar som distans.
Har dock sett att det finns både höger och vänster distanser fram att köpa till Gsxr1000 K5.
Någon som vet om det finns 2 olika versioner för gsxr1000 K5 ?

Inte enligt fichen. Endast nr 7 som är distans om man nu inte räknar nr 2, som är lagerdistansen dvs mellan lagren inne i hjulet.

Bifogat

• 29.JPG
    29.JPG
    67.2 KB · Visningar: 71
Det är så jag tolkat det men jag vill ogärna ha ett lager som skär ihop om jag har fel.

Nu vet jag inget om just Gixxer 1000 -05-06, men generellt sätt ligger lagren i rätt rejält spänn om man missar en distans, alternativt så får man ett glapp, dvs man märker omedelbums om man har missat en distans.

Var kommer uppgiften om en distans på vänster sida ifrån. Vedertagen källa eller "nån som hört" eller "ebay". Jag har svårt att se att det skulle var stora skillnader i konstruktion mot min 750 som fichemässigt har samma konstruktion.

Har du långt till din-mc i rotebro eller möjlighet att ringa dagtid? Fråga deras mekaniker, de om någon borde veta.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard