Hjulbasmått på R6:a 02?

Foohl

Snyggare än snabb
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Gotland
Hoj
R6 -02
Är det någon som har en bok där det exakta måttet mellan hjulen står?

/Foohl
 
Hjälp!

Jag har fått måttet 1380mm mellan axlarna, men jag skulle också behöva ha gaffelvinkeln... ingen som vet? Jag måste dra lite i ramen i helgen...
 
Ahhh! precis fad jag behövde...

Jag vill bara säga tack, det var precis vad jag behövde!
 
Vad ska du dra med ?
jag försökte räta ut min r1-02 men det blev och köpa ny ram.
Den va inslagen 3mm i styrhuvudet gick fan inte och få ut
skiten den va stenhård
 
Vad jag skall dra med? Finns det alternativ?
Jag har en kompis med riktbänk, och enligt honom borde det gå...
 
Vad är det för riktbänk?

Jag jobbar med bilar så jag satte upp ramen i våran riktbänk
som drar 10ton, jag fick ut den en hel del men det gick tillbaka
när jag släppte draget.

Sen ringde jag runt till några firmor som jobbar med
ramriktning och fick samma svar överallt, dom sa det går inte.

men jag hittade en sida på nätet med en riktbänk som skulle
klara att rikta boxramar.

Hoppas du lyckas för ramen e svindyr

Här ären länk till riktbänken som borde klara jobbet.

http://www.motomodena.com/straightening.htm
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top