hjulaxel ktm

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
husaberg 450 -07
hejsan, har en ktm 380 sx -02. har köpt behr original ktm fälgar (smr) men hjulaxeln är ju smalare än fälgen(förmodligen 03). vad göra ? ny axel alt nya lager ? behöver snabb hjälp med lösningar

Last edited:
Svarva nya distanser till hjulet med samma mått som dom gamla,fast med 20mm hål istället för 26mm.Bredden på navet är samma.

men behöver jag inte svarva nya "rör" inuti för att axeln ska få kontakt med axeln ? jag menar med bara distanserna så blir det ju bra där men inte inuti axeln, eller ?

husqvarnan skrev:
men behöver jag inte svarva nya "rör" inuti för att axeln ska få kontakt med axeln ? jag menar med bara distanserna så blir det ju bra där men inte inuti axeln, eller ?
Nu blev det rörigt..... :va

Men gör du nya distanser i samma bredd som original funkar det hur bra som helst.Det är ju iallafall bara hjullagren som tar all belastning.Och röret mellan lagren behöver du inte bry dig om,det har samma innerdiameter som lagren och sen sitter distanserna inuti.Plocka ur en distans och titta så fattar du :tummenupp

hmm, var ute och hämtade distanserna nu ja. ser ut att bli svårt att svarva. smalnar ju av i tre etapper men ett hack för någon ring också. kan man inte svarva en ny distanser inut i denna distanser? förstår du hur jag menar ?

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...