hjulaxel ktm

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
husaberg 450 -07
hejsan, har en ktm 380 sx -02. har köpt behr original ktm fälgar (smr) men hjulaxeln är ju smalare än fälgen(förmodligen 03). vad göra ? ny axel alt nya lager ? behöver snabb hjälp med lösningar

Last edited:
Svarva nya distanser till hjulet med samma mått som dom gamla,fast med 20mm hål istället för 26mm.Bredden på navet är samma.

men behöver jag inte svarva nya "rör" inuti för att axeln ska få kontakt med axeln ? jag menar med bara distanserna så blir det ju bra där men inte inuti axeln, eller ?

husqvarnan skrev:
men behöver jag inte svarva nya "rör" inuti för att axeln ska få kontakt med axeln ? jag menar med bara distanserna så blir det ju bra där men inte inuti axeln, eller ?
Nu blev det rörigt..... :va

Men gör du nya distanser i samma bredd som original funkar det hur bra som helst.Det är ju iallafall bara hjullagren som tar all belastning.Och röret mellan lagren behöver du inte bry dig om,det har samma innerdiameter som lagren och sen sitter distanserna inuti.Plocka ur en distans och titta så fattar du :tummenupp

hmm, var ute och hämtade distanserna nu ja. ser ut att bli svårt att svarva. smalnar ju av i tre etapper men ett hack för någon ring också. kan man inte svarva en ny distanser inut i denna distanser? förstår du hur jag menar ?

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back