Hjula på zx9:a

Bronze

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2003
Hoj
Zx9r-98
Japp vet att det finns svin mkt om att wheela men min fråga riktar sig enbart till just min hoj dvs zx9r-98. Att få upp den på 1:an är ju givetvis lätt och koppla upp den på 2:an i typ 70 går ju också bra. Frågan är om det inte borde gå att gasa upp den på 2:an med rätt teknik,har fan försökt på alla sätt men skiten reser sig ju bara nån decimeter! Visserligen ett gott körbarhetstecken men det är ju tråkigt ! Har dessutom en kugg mindre fram. Så är det ngn out there med lite erfarenhet om detta ?

M.V.H. Johan

Ja det går lätt, men det beror väl på vad du menar med gasa upp, av o påa den på tvåan i runt 70 -90 skall inte vara några problem, var distinkt bara..

Bronze skrev:
Japp vet att det finns svin mkt om att wheela men min fråga riktar sig enbart till just min hoj dvs zx9r-98. Att få upp den på 1:an är ju givetvis lätt och koppla upp den på 2:an i typ 70 går ju också bra. Frågan är om det inte borde gå att gasa upp den på 2:an med rätt teknik,har fan försökt på alla sätt men skiten reser sig ju bara nån decimeter! Visserligen ett gott körbarhetstecken men det är ju tråkigt ! Har dessutom en kugg mindre fram. Så är det ngn out there med lite erfarenhet om detta ?

M.V.H. Johan

Rigge här på forumet är jag rätt säker på att han kan: ):):):)

red_ninja skrev:
Rigge här på forumet är jag rätt säker på att han kan: ):):):)

Nu va det ett tag sen jag körde den drevningen men det ska nog inte vara så stora problem. Frågan är varför, börja saktare eller använd kopplingen tycker jag.

Ska inte vara särskilt svårt när den dessutom är nerdrevad ??...Gasade enkelt upp min o det var en stor klumpig -96:a ??.... 2:an , ca 7.000 rpm , släp gasen distinkt så att framgaffeln doppar ner , när den gungar upp igen , slå på rejält med gas o ryck lite lätt.... voila !!....Uiiiila på... :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman