HJC hjälm

Cornsnake

Ride Hard Die Free
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
2007 KTM 990 Adv
Hej jag har lite funderingar om vad ni tycker om HJC hjälmarna om det är någon som kör med dessa? Jag har beställt en HJC modell FG14 och undrar om ni har några för och nackdelar med denna hjälm?

Om det bara är skit så säg till fort för jag måste ringa och ändra storlek i morgon och är det skit så ändrar jag även märke/modell :)

Jag får ju prova den innan jag bestämmer mig om jag ska ha den eller inte. Dom tar hem den nu så jag får testa den men är det en hjälm jag inte vill ha eller att den inte passar tar dom hem en annan bara. :brinnerup

Cornsnake skrev:
Är det ingen som har en hjc hjälm som kan ge mig lite råd alltså? :va

Jag har ingen erfarenhet av deras integralhjälmar, har dock en crosshjälm som fungerar fint.

Hittade iaf lite om FG14 på Bike.se.

Cornsnake skrev:
Hej jag har lite funderingar om vad ni tycker om HJC hjälmarna om det är någon som kör med dessa? Jag har beställt en HJC modell FG14 och undrar om ni har några för och nackdelar med denna hjälm?

Om det bara är skit så säg till fort för jag måste ringa och ändra storlek i morgon och är det skit så ändrar jag även märke/modell :)

Har en HJC-kruka, vet inte modellbeteckningen på den men den är ca. 2 år gammal och gick nog på någonstans runt 2500:-

Tycker den är helt kanon, testade massa olika hjälmar av olika fabrikat innan jag sprang på denna. Sitter urbra på mitt huvud och sluter tätt kanon runt öronen, tar bort ljud/brus effektivt! Självklart individuellt hur formen på skallen är men jag kan bara plussa HJC!

Jag har hjc ac-11 (som du ser nedan på min signatur).

Hjc hjälmar har bra passform och god kvalite. Den som du tänker köpa är den som väger lite extra tror jag. Jag har ac11 modellen, där det mesta är avskalat för att bli lättare. Den har även coolmax och sju ventilations punkter...kör med den i 1,5 månad. Min gillar jag :tumenupp

Ta en kik (nedan)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...