Hjärnsdöda Boxer

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Bor i ett litet parhus med takantenn och levde förut med skogstv(1:an, 2:an och 4:an). Dålig mottagning så bilden blev dubbel ...

Skaffade därför Boxer för att få fler kanaler och dessutom med digital kvalité!

Funkade prima. Köpte box och fick då ett abonemang som löpte 12 månader. För några veckor sedan fick jag ett brev som sa:
Sägs inte avtalet upp innan den 1/10 så kommer en ny 12månaders period påbörjas fr.o.m den 1:a November.

Eftersom vi jagar hus som tokar och förhoppningsvis flyttar innan jul så ville jag självklart inte behöva betala 12 nya månader utan ringde dem nu på morgonen för att försöka få betala månadsvis... men NÄE.. Enligt idioterna där finns endast 12månadersabonemang som måste betalas även om jag flyttar.
Enda undantaget är om en "Antenninstallaratör" kan skriva ett intyg som visar att det inte finns någon mottagning dit jag flyttar..

Vilka djävla ägg..! :kocko Jag vill kunna se på TV tills jag flyttar men inte ha kvar eländet vid flytt. Om jag flyttar i december skulle deras djävla avtal tvinga mig att betala för 11 månader under nästa år som jag inte utnyttjar... :huvet

Nu blev jag tvungen att säga upp skiten.. FÅr leva med medeltids-TV från den 1:a november tills den dag jag flyttat..

Boxer suger skitig djävla bajspung...
Det är tre månaders uppsägningstid när man Hyr en lägenhet... Men för att säga upp ett TV-abonnemang går det tydligen inte att vara flexibla.

[Edit 1] - Skickade t.o.m. ett brev till Sverker Med Tunnan.... hehe

Last edited:
Varför kan du inte behålla Boxer när du hittar ditt nya hus?
Sen vet jag att CanalDigital kör på samma sätt, och de har varit nämnda på Plus :)

savage skrev:
Varför kan du inte behålla Boxer när du hittar ditt nya hus?
Sen vet jag att CanalDigital kör på samma sätt, och de har varit nämnda på Plus :)

Därför att sannolikheten är stor att det huset har kabeltv.. Då funkar ju inte boxer. De flesta hushållen i Sthlm har ju inte takantenn.

Det var så jäkla fånigt. Frågade henne varför man inte kunde ha månads eller kvartalsvisa avtal..
- Men vi köper in programmen årsvis!
- Ja, men jag är ju knappast er enda kund och ni tar ju inte bara in kunder vid årets början!?
- Näe, men vi köper kanaler årsvis!
- Ja, men ni har ju en stor och föränderilig kundstock så era kostnader lär väl betalas iaf!?
- Ja, men vi köper in kanaler årsvis!
- Då får jag avsluta mitt abonemang hos er för att ni är så läskigt stelbenta.
- Ja, men vi köper in kanaler årsvis!

:huvet :fatta!

korvgubbe skrev:
Om jag flyttar i december skulle deras djävla avtal tvinga mig att betala för 11 månader under nästa år som jag inte utnyttjar... :huvet

Har du vägt in solidaritetsaspekten i det hela?

Konstigt det där, jag har ingen bindning på mitt boxerabbonemang. Kan säga upp när helst jag vill utan problem.

An3Azz skrev:
Konstigt det där, jag har ingen bindning på mitt boxerabbonemang. Kan säga upp när helst jag vill utan problem.

Är du säker på det? Jagf rågade verkligen flera gånger om det fanns någon variant som gav mig möjlighet till en annan avtalslängd än 12 månader..

Edit 1: Från deras hemsida om abonemang..

"BOXERPAKETET: 159 kr/månad
Teckna ett 12 mån eller 24 mån abonnemang på ovanstående abonnemang.
På din första faktura tillkommer en startavgift om 395 kr. I denna avgift ingår kortavgiften för första halvåret därefter debiteras kortavgift med 248 kr/halvår.
Totalkostnad för Boxerpaketet 12 mån abonnemang, år 1: 2551 kr. Totalkostnad för Boxerpaketet 24 mån abonnemang, år 1 & 2: 4955 kr. "

Last edited:
Jag har ett abonnemang som löper på 12 månader, men jag har inga problem med att avlsuta det efetr 12 månader tror jag :va Jag tänkte spela smart och avsluta mitt abonnemang efter de 12 månaderna och sen teckna ett nytt direkt så jag får ytterligare en box. Så måste man väl kunna göra? Men jag tror inte att du kan säga upp mitt i en period utan att betala tillbaka hela beloppet till boxer.

tillägg

Dee_cati skrev:
Jag har ett abonnemang som löper på 12 månader, men jag har inga problem med att avlsuta det efetr 12 månader tror jag :

Edit1: (Om du inte säger upp det efter med en månad kvar övergår det automatiskt till 12 nya månader! )

JO, det är precis så det är för mig med.. Skaen är ju att mitt löper till 1/11...
Min förhoppning är ju att flytta i december-februari...

om jag då precis hoppat på 12 nya månader så måste jag ju pröjsa 9-11 månader som jag aldrig kommer utnyttja..

Aha, då är jag med på vad du menar, missuppfattade det hela. Men du blev förvarnad iaf en månad innan?

Dee_cati skrev:
Aha, då är jag med på vad du menar, missuppfattade det hela. Men du blev förvarnad iaf en månad innan?

Ja, förvarnad blev jag... Så jag sa upp abonemanget.. men det känns så jäkla löjligt att få välja mellan att vara utan tv eller att i förväg behöva bestämma sig för tolv månader som jag vet att jag inte kommer utnyttja..

korvgubbe skrev:
Solidaritetsaspekt? Utveckla gärna!

Jag tänkte bara på det faktum att du tycker att alla ska bidra till kollektivet, känner inte du för att bidra lite extra så att de som behåller Boxern kan få högre kvalitet? Inte? Welcome to the club. :hihi

Markus skrev:
Jag tänkte bara på det faktum att du tycker att alla ska bidra till kollektivet, känner inte du för att bidra lite extra så att de som behåller Boxern kan få högre kvalitet? Inte? Welcome to the club. :hihi

Min solidaritet sträcker sig inte så långt att jag anser att alla ska ha rätt och råd med boxer med utökat basutbud! *s*

I Stockholm så funkar ju boxer med bordsantenn så man behöver ju inte koppla på kabeltv´n. Å andra sidan kanske man vill se på fler apparater samtidigt och dåt skiter det ju sig ändå :(

Johan skrev:
I Stockholm så funkar ju boxer med bordsantenn så man behöver ju inte koppla på kabeltv´n. Å andra sidan kanske man vill se på fler apparater samtidigt och dåt skiter det ju sig ändå :(

Känns ju surt att betala för boxer om det nya har kabeltv som betalas vi föreningsavgiften..

korvgubbe skrev:
Kan ju inte gå runt å vara feministstenkastarpacksosse hela dagarna.. måste ju få vara fascist jag med ibland. Vill ju inte låta dig ha monopol på de! :lol

Kan jag inte få ha monopol på det då? Du kan få ha monopol på AFA stilen i gengäld. Apropå AFA så har de nu för första gången inkräktat på mitt personliga utrymme varför jag kan hata dem både rationellt och subjektivt. Jag skulle parkera utan för Israels ambassad i tisdags men Polisen hade just ställt upp kravallstaket och de rådde mig att inte stå så nära avspärrningarna efter som AFA var på intåg. Därmed fick jag gå ett extra kvarter tack vare dessa frihetshatande terrorister. :mad:

Humm, vad var det där om antenninstallatör och intyg på att du inte har någon mottagning?

Har du ingen Boxermottagning på nya stället, fixa intyg, problemet löst.

Har du boxermottagning, fortsätt köra boxer, problemet löst.

Eller? :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...