Hjäp sökes att fixa undetray FZR600R

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Håller på att rensa upp och fixa till min FZR -94 och undrar om det är non som vet om det fins att köpa undertray till en så gammal hoj lr om det är non som har ett orginal eller hela ett moddat över som man ta o bygga om rejält?
All hjälp är jag mycket tacksam över!
viewphoto.php

Last edited:
se ju alldeles platt ut bakändan..räcker de inte med o klippa sönder en plastbit o klämma dit :hihi

annars om du e händig så plasta en själv. :tummenupp

ozeo skrev:
se ju alldeles platt ut bakändan..räcker de inte med o klippa sönder en plastbit o klämma dit :hihi

annars om du e händig så plasta en själv. :tummenupp

Det mesta är bort klipt där bak med det ser inte så vackert ut på lite närmare håll. Söker lite finnisch.=)

wonderwizard skrev:
leta upp en mc skrot som har en tail till en R6, R1:a, det kan nog funka med lite modifiering.

Har tänkt på det. testade borders tail från en r1a och den passade hyfsat.
Skulle ha fått tag på en sån fast en som är gjuten, Är lite lättare att modda den och att kunna glasfiberspackla. Behöver ju inte vara gjord för två på bågen för det är bara jag som kör :tummenupp

Lyfter tråden lite.
Behöver också tips om undertray till en fzr -95.
Har sett på någon sida om något som kunde liknas vid en undertray, men kommer inte ihåg vilken sida det var.
Har SH folket blivit mer upplysta sen tråden var aktuell sisst? :rolleyes:

nasholm82 skrev:
Håller på att rensa upp och fixa till min FZR -94 och undrar om det är non som vet om det fins att köpa undertray till en så gammal hoj lr om det är non som har ett orginal eller hela ett moddat över som man ta o bygga om rejält?
All hjälp är jag mycket tacksam över!
viewphoto.php
Jag hade en yzf750 med samma bakdel. Vad jag gjorde var att kapa innerskärmen precis bakom de bakre fästena. Sedan tog jag ett GB bigpack glass paket(plast) :3freak och klippte till så det passa upp till bakljuset, funka perfa som innerskärm och är dessutom skålat perfekt så att inte mobil, kamera mm ramlar ur. Skylthållare och blinkershållare klippte jag i ett stycke rostfri plåt och bockade.

Bifogat

• bak.jpg
    bak.jpg
    91.8 KB · Visningar: 122
Är ute efter en undertray till min fzr också kollade just länken åvan och såg till min fasa att dom inte längre har kvar den som skulle passa till fzr:n utan endast nu säljer sådant som finns i lager, TORSK!

Någon som har tips på vart man kan hitta en till?

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back