Hjälpsamma motorcyklister, eller nått...

Hur många hade ställt sig och tagit kort/filmat om dom inte fått betalt för det?

Jag är snarare övertygad om att den absoluta merparten filmade utan en tanke på att sälja materialet. Det är snarare blogg/fejjan/youtube som är tänkbara mål för filmerna eller bara för att få hamna i blickfånget i lunchrummet för en stund när man visar upp mobilfilmen från morgonens drama...

Tydligen en hel del eftersom folk i bilarna bakom också bara satt och filmade. Alla tror väl ändå inte att de ska bli rika på att sälja en skakig film på random olycka till kvällspressen?

Du skyller fortfarande på AB. Detta är killens ansvar och han som agerar som en jävla idiot. Basta.

Läs om läs rätt. Jag skyller på båda. Jag anser att både har gjort fel. PunGt.

Jag är snarare övertygad om att den absoluta merparten filmade utan en tanke på att sälja materialet. Det är snarare blogg/fejjan/youtube som är tänkbara mål för filmerna eller bara för att få hamna i blickfånget i lunchrummet för en stund när man visar upp mobilfilmen från morgonens drama...

Så kan det i och för sig vara...

[YOUTUBE-ID]35TbGjt-weA[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Folk är jävligt nyfikna av sig. Att de stannar och tar kort/filmar är bara en förlängning av att de tidigare stannat eller saktat ner enbart för att titta.

Även om inte alla tror sig kunna bli rika på bilderna så sparar de det för att kunna visa kompisarna eller lägga upp på nätet eller liknande. Kolla bara på ett sånt nöt som startade den här tråden på Flashback.

Oki de ska bara vara till hjälp när folk ska få ut pengar för sin död fru/man/barn osv ist hjälpa till så de slapp dö?

Det är väl bättre än ingenting.
Folk kommer inte hjälpa till mer om det är olagligt att inte hjälpa till.
Det är ju redan nu påbud på att stanna och hjälpa till när man kommer till en olycka, det är bara ingen straffpåföljd för att bryta mot det.

Ibland fattar jag inte om du bara driver hela tiden eller om du menar allvar ...

Han ska läsa på reglerna en gång till och hålla sig till 125cc delen!
Det tycker i alla fall jag :tummenupp

Han är väl i någon trotsålder där man anses som tuff om man tycker tvärtom än vad vi "andra" tycker.

Ang ämnet.
Vilket jävla pucko. hade det varit jag och min lastbil så skulle jag gått fram och kastat kameran åt helvete!

Det är sorgligt att det finns människor med så lite empati.. Ytterligare tråkigt att det va en mc förare så man inte kan låta bli att förknippas med idioten!

Idag vågar inte ens folk att stanna vid en olycka så jag är inte förvånad. Än mindre att sakta ned vid en olycksplats...

Idag vågar inte ens folk att stanna vid en olycka så jag är inte förvånad. Än mindre att sakta ned vid en olycksplats...

Är inte du DR ?

Hade det varit bra att slitit ut dottern innan ambulansen kom? :va

Jag vet inte om jag vågat röra någon efter en olycka, så mycket man läst här om skador på rygg/nacke etc..

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN