Hjälpreda? Kalender, eller motsvarande...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag önskar ett enkelt program som hjälper mig att komma ihåg det jag glömmer av. Nu när man börjar bli lite duktig och kan kalla sig ingenjör paw riktigt, måste man nog ha koll på grejerna...

Jag önskar någon form av kalender där man kan lägga in löpande påminnelser, möten, adressbok m.m.

Microsoft Outlook är väl ett sådant program? Jag vet dock inte hur det funkar eller om det är bra.

Tips på andra program mottages tacksamt.

/H

McB skrev:
Outlook funkar, men på sedvanligt Microsoft-manér tar applikationen över din dator och säljer din själ till djävulen på köpet. Ta en kik på Mozilla Calendar eller Sunbird istället. :tummenupp
Strålande! Tack.

Frågan är den, blir jag helt insnöad på "Eldräv" och alla Mozilla's program om jag börjar köra Mozilla Calendar? Har inte vågat/orkat ta steget över från IE till "Eldräv" än. Suget kanske blir för stort? Å andra sidan har jag kanske inget att förlora?

Ädit: Verkar som att jag måste ha "Eldräv" eller någon annan läsare för att kunna köra Mozilla Calendar? Okej, kör i vind.

Last edited:
hållundan skrev:
Strålande! Tack.

Frågan är den, blir jag helt insnöad på "Eldräv" och alla Mozilla's program om jag börjar köra Mozilla Calendar? Har inte vågat/orkat ta steget över från IE till "Eldräv" än. Suget kanske blir för stort? Å andra sidan har jag kanske inget att förlora?

Ja, du kommer aldrig mer vilja använda IE, och det är bara bra för dig. Du har allt att vinna, inget att förlora. Ta steget. Nu! :tummenupp

Okej, nu kör vi Firefox för hela slanten.

Mozilla Calendar verkar klockrent. Hoppas inte att omställningen från IE när det gäller det grafiska tar allt för lång tid. Lite ovant är det allt.

Tack, återigen! :tummenupp

Det är dock fruktansvärt enerverande att avgränsningarna eller "strecken" mellan forumdelarna/trådarna blir tre gånger så tjocka med Firefox.

hållundan skrev:
Det är dock fruktansvärt enerverande att avgränsningarna eller "strecken" mellan forumdelarna/trådarna blir tre gånger så tjocka med Firefox.

Det har jag inte märkt förrän du påpekade det. :mad:

Det är hur som helst inte Firefox fel, utan gänget bakom vBulletin som inte kan koda ordentligt.

hållundan skrev:
Okej, nu kör vi Firefox för hela slanten.

Mozilla Calendar verkar klockrent. Hoppas inte att omställningen från IE när det gäller det grafiska tar allt för lång tid. Lite ovant är det allt.

Tack, återigen! :tummenupp

www.maxthon.com så slipper du ställa om dig så mycket från IE

McB skrev:
Det har jag inte märkt förrän du påpekade det. :mad:

Det är hur som helst inte Firefox fel, utan gänget bakom vBulletin som inte kan koda ordentligt.

Fördelen med att köra en alternativ browser (jag kör ett par olika) är att man ser så jäkla många sidor som är skriven med trasig html kod, oftast av microsoft editorer, om tillräckligt många besöker dom sidorna med alternativa browsers, så kanske microsoft måste laga sina trasiga editorer.

Själv handknackade jag all min html i notepad länge, just för att det alltid såg trasigt ut när man testade med dom stora alternativen.

Nu använder jag Opera både på datorn och på mobilen (K751i), och telefonversionen är grymm, även om den hanterar stylesheets och frames lite dåligt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg