Hjälpmedel mot förkylning

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Har ramlat in i en mindre förkylning, dock irriterande.
Har käkat massa frukt och apelsiner hela tiden, även innan jag blev förkyld.
Fick ett tips förra veckan att käka rå vitlöl, vilket just då lätt jävligt korkat, idag kände jag dock behovet av att bli frisk. Så jag "mumsa" i mig en halv klyfta, och jag måste bara säga "FY FAN VA ÄKLIGT :brinnerup "
Men men, tillbaka till problemet, någon som har några andra bra förslag (än vitlök)?
Vill helst vara frisk imorgonbitte när jag vaknar upp :tummenupp

Yes, drick drick drick. Går åt massa vätska. Mellan förkylningarna så ladda med blutsaft o annat.

moitt råd är espirotox(stavning?) skall visst vara grymt bra

ifall du hatar ditt jobb så ska du se att gud har kurerat dig då du vaknat så du kan fara på jobbet.

Esberitox är vad jag använder varenda gång jag känner en förkylning närma sig / lyckas missa varningssignalerna och drar på mig en förkyling.
Det funkar sjukt bra :)
Var oerhört skeptisk till en början... men som sagt, det funkar verkligen.
Kan dessutom med fördel överdoseras.

hållundan skrev:
Har provat Esperitox, naturläkemedel och det funkade inte alls på mig. Kanske är olika från person till person dock.
Du måste tro på det för att det ska fungera!

PenDragon skrev:
Esberitox är vad jag använder varenda gång jag känner en förkylning närma sig / lyckas missa varningssignalerna och drar på mig en förkyling.

Alltid Esberitox för min del med.. Funkar över förväntan. Esberitox är inget speciellt förkylningsmedel utan bör användas då imunförsvaret fått sig en smäll eller behöver vara på topp (som när det är förkylningstider).

Min läkare rekomenderade det när jag hade Twar och käkade en femdubbel dos tung antibiotika...

han förklarade att det Esberitox gör är att kicka igång imunförsvaret och få det i toppform... Men mot vissa förkylningar hjälper inte ens det..

Granen rekomenderar också det där Esberitox, med det verkar dyrt enligt honom. Normalt fall brukar det räcka med att jag käka ett par frukter om dagen. Ska hem till föräldrarna i morgon, får la be lilla mamsen köpa hem lite sånt där Esberitox :tummenupp

Tack för tipsen i alla fall

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back