Hjälpa varandra

Fy fan, vilken underbar person du låter som! :kär What comes around goes around, förhoppningsvis händer något riktigt fint dig. Det förtjänar du iaf.

:krama

Har ALLTID stannat & hjälpt. MEN

Fattade då ett ganska enkelt beslut.... Ska mycket till innan jag stannar igen:brinnerup:machinegu:kulspruta:öga:öga

Bara mina 2cent..
//
Benny

Last edited:
Jag skulle självklart självklart stanna om jag såg att personen var i behov av hjälp.

Och vidare, jag själv stod vid vägkanten och var i behov av hjälp skulle jag visa det för bilisterna på ett eller annat sätt.

Stannade utanför Rörken i måndags kväll för att fota en älg som stod och betade vid vägkanten. Jag hann inte mer än stoppa ner kameran i väskan förrän en MC stannade och frågade om jag behövde hjälp. :tummenupp (Skulle kanske bett om hjälp att hålla älgen för den smet in iskogen igen när jag kom klampande med hjälm och allt.)

Jag var ute idag och körde med polaren. Efter ett krön så kör polaren på ett vedträ som låg mitt i vägen med trasig fälg som följd.
När vi satt där och väntade på transport hem (vi var 7 mil hemifrån) så funderade jag varför ingen stannat och frågat om vi behöver hjälp, men vi kom snabbt fram till att man står nog upp och vinkar åt trafikanterna om man behöver hjälpen! :tummenupp

ja man ska alltid stanna.....

körde med ett par polare för 3 veckor sen på en krokig väg
kom fram till ett stop och en efter en kom efter förutom en kille

insåg det värsta o vände , och 3 km bort så hittade vi honom
krypandes upp längs vägkanten och hojjen totalkrashad.

3km?

Har ni plockat bort backspeglarna för att slippa se vad som är bakom?

3km?

Har ni plockat bort backspeglarna för att slippa se vad som är bakom?

Skulle man stanna var gång man tappar bort nån i backspegeln skulle man inte göra annat. Nu kör jag ju iofs utan speglar just nu, men iaf.

ja man ska alltid stanna.....

körde med ett par polare för 3 veckor sen på en krokig väg
kom fram till ett stop och en efter en kom efter förutom en kille

insåg det värsta o vände , och 3 km bort så hittade vi honom
krypandes upp längs vägkanten och hojjen totalkrashad.

flera bilar hade kört förbi ingen stannde.....

typiskt jävla svenskar är va det är .
så fort nått är jobbigt eller obehagligt så vill man inte lägga sig i..

Och du vet alla hade svenskt ursprung då antar jag?
Lite rasistiskt kan jag tycka att slänga ur sig något sånt.

Sist jag stannade (bil iofs) var det gubbe på 100 bast i en 35år gammal Toyota... han nöter som bara den på startmotorn utan att släppa taget om nyckeln.. Jag ber honom snällt att sluta.

Ser samtidigt soppamätaren som visar "tom tank"

Frågar om han har nån extradunk, men får en elak grymtning tillbaka, att "Det är minsann farligt att förvara bensin i bilen"

Nu börjar det SPÖREGNA, men sprang över till bilen och mycket riktigt, har jag en 5l bensin som iofs saknar pip.. Jag tittar då på min nyss inhandlade fanta flaska som jag skulle ha till pizzan (som fö. låg i baksätet & blev kall:brinnerup)

Nåväl, tar en klunk fanta &, häller ut resten samtidigt som jag med en minikniv som sitter på bilnyckeln skär av botten på flaskan och börjar torka rent inne i l´flaskan.. Just när gubben börja skrika om socker från flaskan kommer förstöra hans bil:huvet Ok! Sa jag, men om jag sköljer första skvätten i min bil då.,så så får du den braiga då e de oki?

Nu regnar det satan i gatan(gubben kvar i bilen med fönster glipa på 3-4cm... Jag frågade om han kan komma ut och hjälpa mig hålla.... klick sa det när han tröck ner dörrlåset. Kan inte,,, fräste det ur fönstret. Jajajha,,, pipen på flaska ska bara skäras till lite AAAJJJJ som fauneen !!!:jisses, visst hade jag skurit upp mitt bästa snusfinger ganska rejält (5 stygn blev det)

Nu börjar gubba dävulen att småskratta .Mina tankar gick.......måste jag bara inte slå ihjäl honom måste bara inte)

Fortfarande ösregnade det, men jag bestämde mig för att det var en gammal man i en svår sits, kanske helt utan hjälp av någon.

Tog fanta flaskan och försökte tanka..... ca 20% av bensinen återfanns dock på mina nya löparskor (som jag behöver. för jag ÄLSKAR PIZZA och måste springa av mig övervikten... Nu smälte gummit i botten och lämnade spår av vita mashmallows där jag gick. Tog en stund innan jag fattade...:huvet:cdevil:cdevil soppan bränner upp dom..

När vi är klara ropade gubben mig till de 3cm öppna fönstret och frågar om han kan få flaskan jag tittat konstigt på honom å säger surt; ta den då... Men ikke, han ville ha den i bagaget, annars kanske den luktar i bilen. När jag lämnar tillbaks nyckeln, säger han "går nog att panta ändå,,, det var ju bara botten du tog bort.

Batteriet hade dött men snäll som jag är tar jag fram bogserlinan. Spände fast & förklarade hur han ska göra.

2sek senare går båda bilarna på tomgång och jag kliver ur för att koppla loss.

Tar av någon obegriplig anledning, av linan på min bil först.
Sittande på huk just när jag är klar, hör jag hur han varvar motorn TOKHÖGT 5-6 kanske 7000varv, sedan släpps kopplingen & bilen spinner iväg med linan fortfarande kopplad.

Klart som faan står jag på linan och gör en riktigt snygg piruett men en inte lika snygg landning i den största vattenpölen. kungsängen bjuder på.

kom mig inte ens för att ta regg numret på bilen..
Inte ett TACK, VAD VILL NI HA FÖR BENSINEN; LÄSK ELLER LINAN kanske ett OJJ; VAD SYND DINA SKOR BLEV FÖRSTÖRDA..

Jag stod där Å då..... dyngsur, , frös in i märgen, Kall pizza, ingen Fanta, blödande utan skosulor, bogserlina och 5L bensin......

Fattade då ett ganska enkelt beslut.... Ska mycket till innan jag stannar igen:brinnerup:machinegu:kulspruta:öga:öga

Bara mina 2cent..
//
Benny

Jag kom till pizza-delen sen var jag tvungen att ge dig ett plus! :D

En sann samarit!

Nu ska jag läsa resten av ditt inlägg...

Fan vad gammal jag känner mig när jag skriver det här.... Precis som det finns hälsningar/tecken som varnar för poliser/rullgrus/hinder på vägen m.m så finns det sedan tvåhjulingarnas tillkomst också ett speciellt tillvägagångsätt för situationen TS hamnade i: Ser man ngn som fått stopp vid vägkanten så uppmärksammar man denne på att man kommer t.ex genom att tuta, torrgasa eller slå av på gasen och skapa lite avgasknallar. Personen vid vägkanten gör då tummen upp om allt är ok och tummen ner om han/hon behöver hjälp!

Jag stannar alltid om en hoj står vid vägkanten men tror faktiskt aldrig att jag stannat för en stillastående bil. Själv glömmer jag nämligen ofta mobilen när jag kör hoj och då är det ju inte så roligt att få problem nånstans i tjotahejti. Känns som 99,9% av bilförarna har mobil med sig.

Sist jag stannade (bil iofs) var det gubbe på 100 bast i en 35år gammal Toyota... han nöter som bara den på startmotorn utan att släppa taget om nyckeln.. Jag ber honom snällt att sluta.

Ser samtidigt soppamätaren som visar "tom tank"

Frågar om han har nån extradunk, men får en elak grymtning tillbaka, att "Det är minsann farligt att förvara bensin i bilen"

Nu börjar det SPÖREGNA, men sprang över till bilen och mycket riktigt, har jag en 5l bensin som iofs saknar pip.. Jag tittar då på min nyss inhandlade fanta flaska som jag skulle ha till pizzan (som fö. låg i baksätet & blev kall:brinnerup)

Nåväl, tar en klunk fanta &, häller ut resten samtidigt som jag med en minikniv som sitter på bilnyckeln skär av botten på flaskan och börjar torka rent inne i l´flaskan.. Just när gubben börja skrika om socker från flaskan kommer förstöra hans bil:huvet Ok! Sa jag, men om jag sköljer första skvätten i min bil då.,så så får du den braiga då e de oki?

Nu regnar det satan i gatan(gubben kvar i bilen med fönster glipa på 3-4cm... Jag frågade om han kan komma ut och hjälpa mig hålla.... klick sa det när han tröck ner dörrlåset. Kan inte,,, fräste det ur fönstret. Jajajha,,, pipen på flaska ska bara skäras till lite AAAJJJJ som fauneen !!!:jisses, visst hade jag skurit upp mitt bästa snusfinger ganska rejält (5 stygn blev det)

Nu börjar gubba dävulen att småskratta .Mina tankar gick.......måste jag bara inte slå ihjäl honom måste bara inte)

Fortfarande ösregnade det, men jag bestämde mig för att det var en gammal man i en svår sits, kanske helt utan hjälp av någon.

Tog fanta flaskan och försökte tanka..... ca 20% av bensinen återfanns dock på mina nya löparskor (som jag behöver. för jag ÄLSKAR PIZZA och måste springa av mig övervikten... Nu smälte gummit i botten och lämnade spår av vita mashmallows där jag gick. Tog en stund innan jag fattade...:huvet:cdevil:cdevil soppan bränner upp dom..

När vi är klara ropade gubben mig till de 3cm öppna fönstret och frågar om han kan få flaskan jag tittat konstigt på honom å säger surt; ta den då... Men ikke, han ville ha den i bagaget, annars kanske den luktar i bilen. När jag lämnar tillbaks nyckeln, säger han "går nog att panta ändå,,, det var ju bara botten du tog bort.

Batteriet hade dött men snäll som jag är tar jag fram bogserlinan. Spände fast & förklarade hur han ska göra.

2sek senare går båda bilarna på tomgång och jag kliver ur för att koppla loss.

Tar av någon obegriplig anledning, av linan på min bil först.
Sittande på huk just när jag är klar, hör jag hur han varvar motorn TOKHÖGT 5-6 kanske 7000varv, sedan släpps kopplingen & bilen spinner iväg med linan fortfarande kopplad.

Klart som faan står jag på linan och gör en riktigt snygg piruett men en inte lika snygg landning i den största vattenpölen. kungsängen bjuder på.

kom mig inte ens för att ta regg numret på bilen..
Inte ett TACK, VAD VILL NI HA FÖR BENSINEN; LÄSK ELLER LINAN kanske ett OJJ; VAD SYND DINA SKOR BLEV FÖRSTÖRDA..

Jag stod där Å då..... dyngsur, , frös in i märgen, Kall pizza, ingen Fanta, blödande utan skosulor, bogserlina och 5L bensin......

Bara mina 2cent..
//
Benny

Från denna dagen kan jag ta lite mera skit av folk genom att bara tänka på detta!

Dela med er!

Och du vet alla hade svenskt ursprung då antar jag?
Lite rasistiskt kan jag tycka att slänga ur sig något sånt.

Driver du eller? När nämndes det "typiskt folk med svenskt ursprung"? En invandrare med svenskt medborgarskap kan väl ändå klassas som svensk? Även om det inte är svenskt påbrå/ursprung, så är det ju inte i ursprunget vi lever i.

Var ligger det rasistiska? Rasist mot alla som bor i Sverige? hööh :va :va

Jag stannar om jag har möjlighet, ser jag en hoj stå på Essingeleden så finns det rätt bra resurser som sköter det mycket snyggare och säkrare än vad jag kan. Men senast för nått år sen åkte jag tom hem å hämtade startkablar å hjälpte igång en hoj som hade dött pga dåligt fastskruvad jordkabel.

Men visst brukar folk skita i andra, det är mer regel än undantag. Senast för några veckor sen klev kedjan av när jag var ute med racern å tränade så jag stöp i backen. 3 redigt blödande skrubbsår och allmänt blåslagen, mitt på cykelbanan, men inte fan va de nån som stannade å frågade hur de gick inte. Däremot vart jag nästan påkörd av en medelålders man på moped när jag satt på ett stålräcke å väntade på skjuts hem, han touchade mig :mad:

Stanna och fråga om dom behöver hjälp är väl inte att rekomendera i alla lägen. Det var för många år sen som en bekant såg en bil som stod lite avsides och det var folk där. Detta var mitt i vintern så han for dit och skulle fråga om dom behövde hjälp men innan han slår av bilen och kliver ur så tycker han att det inte känns rätt. Det var 3 personer som bar på något och allt kändes väldigt konstigt så han for där i från. Några dagar senare läser han i tidningen att dom som han tänkte hjälpa var 3 stycken som hade tagit i hjäl någon annan stackare och var i full färd med att gräva ner honom i snön. Man kan ju undra hur det hade gått om han inte hade farit iväg :eek: Jag tänker mig noga för om jag ska stanna eller inte. Det beror ju på omständigheter, plats osv. men nog funderar man innan :gnissla

Driver du eller? När nämndes det "typiskt folk med svenskt ursprung"? En invandrare med svenskt medborgarskap kan väl ändå klassas som svensk? Även om det inte är svenskt påbrå/ursprung, så är det ju inte i ursprunget vi lever i.

Var ligger det rasistiska? Rasist mot alla som bor i Sverige? hööh :va :va

Så du menar att bara man flyttar in i sverige agerar man på något spec sätt då eller? Korkat skrivit enligt mig iaf. Tyck du vad du vill så tycker jag mitt :D
Det är bara så kul att allt ska vara typiskt svenskt eller en svensk rasist för han råkar säga negerbulle i kiosken. Men skulle de vara tvärtom nä då är det ingen fara för på något vänster kan dom inte vara rasist. Komiskt

Jag stannar alltid om jag ser nån stå vid vägkanten, även om man inte alltid kan hjälpa till så kan man försöka.

Risken att råka ut för något otäckt är nog rätt låg, är man rädd för det så ska man ju inte sätta sin fot på ute-haken. För där är det tusen gånger farligare. Eller köra hoj för den delen...

Sist jag stannade och hjälpte en kille bogsera hans bil från motorvägen in på en avfart så fick jag två flaskor jäger.. okaj 5 cl vardera men ändå. Han ville ge mig pengar men jag vägrade.

Brukar kännas väldigt bra när man lyckas hjälpa nån för de blir ofta väldigt tacksamma.

Stannar men det börjar ta emot, bor i Örebro så det kanske har sina förklaringar.

Åker på motorvägen och sitter i telefonen med chefen och ser en 240 som står. Ser precis att det står någon utanför, tittar bak och bromsar in.
Hej kan jag hjälpa till?
Har du bensin?
Nej har dock lina kan dra dig till närmaste mack 4km. Du fan har soppa i bilen (hade 10liter soppa som jag skulle ha till crossen).
Ger killen dunken och fortsätter tala i telefonen. Avslutar samtalet och går mot killen ser han hoppar in i bilen och drar iväg. Hopp tacksam jävel och går för att hämta dunken. Helt tom var den, står bara och gapar och skakar på huvudet.

Ytterligare en jävla 240 äldre gubbe denna gång med soppatorsk.
Tjena
Fan jag hade 4mil att åka och hade räknat på att komma fram utan att tanka, men blev stående vid en stoppskylt längre än jag hade tänkt mig.
Inga problem bogserar dig till macken.
Nejfan vill inte bli bogserad.
Du vet att vi inte står så bra här!
Vill inte.
Nehe hoppa in i bilen så slänger vi in lite soppa i dunken jag har där bak.
Väl vid macken ger jag han dunken så står han med några knöliga 20lappar. Säger att automaten inte tar de där och slänger in mitt kort och fyller dunken. På väg tillbaka börjar han mumla. Inatt när jag ska sova ska jag skänka dig glada tankar för jag har inga pengar att ge dig för hjälpen och bensinen, sen fortsätter han med sitt tugg.

Ungefär såhär är det varje gång i Örebro, så kommer aldrig stanna om jag misstänker att det är en socialdemokrat.
Så förstår nu varför folk inte stannar i denna stad. En äldre dam hade fått punktering i -15grader och hade suttit där i 40min utan att någon hade stannat och hjälpt damen.

Har stannat en gång, enda gången jag märkt att det varit något fel.

En stackare som fått soppatorsk på väg till Gelleråsen vid sisådär 6-7 tiden på morgonen.
Brände förbi han i full fräs i bilen påväg hem från jobbet trött o jävlig när ja fick syn på han o tyckte det såg ut som han inte bara stod där vid sidan av vägen för skojs skull :D
Backade tillbaka o fråga om ja kunde hjälpa så de blev en liten skjuts fram o tillbaka till bensinstationen.

Detta var väl 3-4 år sen nånting o idag står bensindunken han köpte o sen gav mig allt som oftast i bagaget =)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti