Hjälp!!

CrazyRide

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Minimoto
Hjälp!! Min mini startar inte, sen jag körde den senast, funkade den finfint, och då ställde jag bara in den i garaget, där har den stått i ca 2 veckor p.g.a. lite tid att använda den och nu i veckan när jag skulle ta ut den o dra igång den gick den inte igång.. precis varit ute o testat en massa saker, choken..om det varit glapp i dö-knappen, men inte hittat något fel.

Vad ska jag göra? Någon som kan veta vad det är för fel, har ju inte rört den ens.
Hjälp och idéer vore på sin plats omgående!

CrazyRide

CrazyRide skrev:
Hjälp!! Min mini startar inte, sen jag körde den senast, funkade den finfint, och då ställde jag bara in den i garaget, där har den stått i ca 2 veckor p.g.a. lite tid att använda den och nu i veckan när jag skulle ta ut den o dra igång den gick den inte igång.. precis varit ute o testat en massa saker, choken..om det varit glapp i dö-knappen, men inte hittat något fel.

Vad ska jag göra? Någon som kan veta vad det är för fel, har ju inte rört den ens.
Hjälp och idéer vore på sin plats omgående!

CrazyRide

Är det en kina model med bensin kranen på förgasaren så ska du testa plocka ner den och sett ihop den igen min och min brors minis brykar krångla om man stänger av och sätter på bensinkranen!!! Det kan nämligen va gummit som flyttar på sig!!!

CrazyRide skrev:
Har som sagt varit och pillat lite på den kranen tror jag, hur menar du ta isär den?

CrazyRide

Ja om den e som min så e ju kranen av plast och sitter med två skruvar i förgasaren ta bort skruvarna så finns det en gummi pakning innanför som kan ha kommit snätt.. Och då får den för lite eller ingen bensin... jag har slutat stänga av min kran nu och har aldrig haft problem efter de!!! :tummenupp

Min var nästan också omöjlig att få igång tills jag bytte stift då starta den nästan alltid på första draget :) pröva det

Zonic skrev:
Min var nästan också omöjlig att få igång tills jag bytte stift då starta den nästan alltid på första draget :) pröva det

Inget fel på stiftet, är testat och funkar som det ska, kan vara kranen, lite svårt att komma emellan med någon riktig skurvmejsel eller något. Förgasaren, behövs den tas bort??

CrazyRide

CrazyRide skrev:
Inget fel på stiftet, är testat och funkar som det ska, kan vara kranen, lite svårt att komma emellan med någon riktig skurvmejsel eller något. Förgasaren, behövs den tas bort??

CrazyRide

Nej du ska bara ta bort dom två skruvarna som sitter vid kranen... Men töm tanken först annars kommer det att pissa bensin.. :)

har gjort precis som du sagt mögel, var ute o drog några drag nu i den.. men får inte igång den fortfarande :( Vad ska jag göra!!??1

Fler tips?

CrazyRide

Jag säger bara, STARTGAS!! Länge leve den! :D

Fått allt att fungera nu, går skit bra!
Tack för all hjälp jag fått!

CrazyRide

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!