Hjälp!!!!!

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Hej!

Jag är ny här inne men vill gärna ha lite info från er och inte söka en massa gammal info:

Jag ska köpa supermotard och vill ha det snabbaste och häftigaste, ska bara köra gata o lite grusvägar men inget tävlande. Vad jag förstår så e bara att börja gilla att mecka om man vill ha något med riktigt bra effekt i, eller?

Funderar på Husa 650/501 ev fler? Ktm 520/525 eller Husqvarna 510, hm vad finns det mer för någon som e grymt? vilken är det mest problem med?

Hoppas på många vettiga inlägg från er som vet och har åsikter......

Använd sökfunktionen :hihi

Det där frågas det ju om dagligen, samma svar i varje tråd typ.

ska du ha det "grymmaste" så är det bara att lägga ned gatåkat...
Jag skulle dock rekommendera husa 650/husky 510 om du nu bara ska åka gata... ingen av dom är väl helt perfekta för ändamålet (finns betydligt vettigare gatmotarder) men rasar inte bara för att du kör lite landsväg ;)
Ktm 520/525 husa 501 tror jag inte är ett bra alternativ...

My 2cents...

Voiceless skrev:
Jag skulle dock rekommendera husa 650/husky 510 om du nu bara ska åka gata... ingen av dom är väl helt perfekta för ändamålet (finns betydligt vettigare gatmotarder) men rasar inte bara för att du kör lite landsväg ;)

My 2cents...

husaberg 650 säger jag.det är väl den värste landsvägsreggade dock mkt täta servicar men det får man ju ta :tuttar

Voiceless skrev:

My 2cents...

Nu blir jag lite osäker...har precis varit och kollat på en ny KTM 525 EXC inkl motard kit, och lv-reg. vad e d för fel på den? tänkte köra gata och ev någon träning på bana...Jag fick nog ett bra pris 70.000 inkl akra slipon för en ny 05a!??
Vad är mer lämpat för mig? enligt er som har lite mer erfarenhet.

Tack på förhand

Helgon26 skrev:
Nu blir jag lite osäker...har precis varit och kollat på en ny KTM 525 EXC inkl motard kit, och lv-reg. vad e d för fel på den? tänkte köra gata och ev någon träning på bana...Jag fick nog ett bra pris 70.000 inkl akra slipon för en ny 05a!??
Vad är mer lämpat för mig? enligt er som har lite mer erfarenhet.

Tack på förhand
Den håller inte för att köra vanligt med, skall du köra gata och nån gång ibland på bana köp då en KTM 660/625 eller en XR650...

Kan ju säga som så...Husabergs värstingar e inget att rekommendera om du inte gillar service var 3dje timma...tyckte mig läsa det i nån tråd här...

Jag sattsade mina cash på en KTM 625SMC 05:a just för att det e 500mils servicintervall på dom,,dessutom fullt tilräcklig effekt för rimliga pengar...
Sedan e väl just 640,625,660 mer gatmotarder...duke e inte dumt det heller..
Gatmoard e ju oxo xr650,hondas funmoto fmx finns ju oxo..

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!