Hjälp!!!

Det låter ju som om det är luft i kylaren. Och en anledning till det kan mycket väl vara att topplockspackningen har gått. Den behöver inte alls trycka ur sig allt vatten. Det gjorde inte min förra hoj (en ZX-9) när topplockspackningen gick... Tror du ska satsa på att byta den, men lufta ordentligt först (kommer inte ihåg, men ca 2-3 nipplar) och fyll på vid termostaten.

Lycka till!

Nursen skrev:
Det låter ju som om det är luft i kylaren. Och en anledning till det kan mycket väl vara att topplockspackningen har gått. Den behöver inte alls trycka ur sig allt vatten. Det gjorde inte min förra hoj (en ZX-9) när topplockspackningen gick... Tror du ska satsa på att byta den, men lufta ordentligt först (kommer inte ihåg, men ca 2-3 nipplar) och fyll på vid termostaten.

Lycka till!

Var och körde hojen nu! Ca 10 mil,första 8 helt ok. sista 2 mil började tempen att sticka igen :( . vatten rinner ut från kylarbehållaren.Men fläckten går inte i gång. För att vattnet på givar sidan är inte varmt.Jag ger upp!!!
Nån i Sundsvall som är bra på att byta topplockpackning.
svara om ni finns där ute!!! :)

Jaman skrev:
Var och körde hojen nu! Ca 10 mil,första 8 helt ok. sista 2 mil började tempen att sticka igen :( . vatten rinner ut från kylarbehållaren.Men fläckten går inte i gång. För att vattnet på givar sidan är inte varmt.Jag ger upp!!!
Nån i Sundsvall som är bra på att byta topplockpackning.
svara om ni finns där ute!!! :)
Jag har en polare som gjorde det själv på sin ZX-9. Han kanske kan hjälpa. Vet inte vad han vill ha för bestyret. Vi åker dock bort en vecka nu, men kanske till nästa helg... Kan höra med honom. Skicka ett PM under veckan om det inte löser sig på annat håll så ska vi se vad vi kan göra...

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025