Hjälp

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
Tjenna

Jag har en Honda NSR 91. Ska byta svinglager hur får jag bort den genom gående axlen som håller svingen? Specialverktyg? Något annat att tänka på? T ex hur gör jag med stötdämparfästet som sitter i svingen? HJÄÄLP !! :Bugar HJÄÄLP!!

lossa på muttern sen är de "bara" att pressa ut bulten.. lyft upp hojen hälst då den kommer ramla ihop.. det kan vara ett %&/()(/&%¤# med dendär bulten att få ut.. själv fick jag ta hela ramen till 20 tons press.. med en spricka som resultat

philsson skrev:
lossa på muttern sen är de "bara" att pressa ut bulten.. lyft upp hojen hälst då den kommer ramla ihop.. det kan vara ett %&/()(/&%¤# med dendär bulten att få ut.. själv fick jag ta hela ramen till 20 tons press.. med en spricka som resultat

20 tons press :rofl :rofl vad trodde du själv?? shit har aldrig varit med om att en sån fastnat men det kanske dom kan:(

philsson skrev:

Har 50 tons press i skolan, ska jag baxa upp MXen i den vid svinglager byte?
:yoparty

Pressade en enkrona med 50 ton en gång, den blev platt :rolleyes:

Samma dag pressade jag en kanelbulle (50 ton), jag fick städa pressen :lol

Edit: Jag handlade med enkronan senare på dagen, kassörskan tyckte att den såg konstig ut och frågade om jag hade gjort den själv :tomten

RS "Alex" skrev:
20 tons press :rofl :rofl vad trodde du själv?? shit har aldrig varit med om att en sån fastnat men det kanske dom kan:(
jaa du.. skickade in den till 2 företag.. de första vågade inte pressa vidare med tanke på att den faktiskt kunde bli ramsne

hehe man behövde ingen 20 tons press bara att skruva loss muttern på vänster sidan, före sen var det bara ta bort =) thx ändå

Fruxo skrev:
Alltså han menar de är en riktig hoj....moppe=hoj i vissa sammanhang....:tummenupp gött iallafall att du fick bort skiten.....se nu till o klara uppkörningen så vi kan ut o åka lite hoj sen...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...